בימין תוקפים כנס שייערך בכנסת על חייהם של הילדים הפלסטינים תחת כיבוש

בימין תקפו במהלך היממה האחרונה (ראשון) כנס שייערך מחר בכנסת על חייהם של הילדים הפלסטינים תחת כיבוש. הכנס הוא פרי יוזמתם של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), ח"כ מיכל רוזין (מרצ) וקסניה סבטלובה (העבודה המחנה הציוני).

2018-07-01_194525

שני פלסטינים נהרגו בשישי לאחר שנפגעו מאש חיילי צה"ל. אחד ההרוגים היה בן 14, יאסר אבו אנג'א, שנפצע מזרחית לחאן יונס. בתמונה קרובי משפחתו מלווים אותו בדרכו האחרונה (צילום: אקטיבסטילס)

הכנס ידון ב"אספקטים שונים בחייהם של ילדים תחת הכיבוש הישראלי: עוני, מגבלות תנועה, מחסור בחשמל, מים ואמצעים לחינוך, וכן במעצרי ילדים, בחוקים מפלים המקשים על איחוד משפחות והשפעות הסגר ברצועת עזה". בכנס יופיעו לצד חברי הכנסת המתנגדים לכיבוש, גם פעילים של ארגוני שלום וזכויות אדם ובהם בצלם, שוברים שתיקה, לוחמים לשלום, רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט, האגודה לזכויות האזרח, גישה ונוספים.

גם צפויים להשתתף באירוע גם אישים בינלאומיים כדוגמת שגריר האיחוד האירופי בישראל, שגריר הולנד וסגן השגריר הבריטי.

בהזמנה לכנס נכתב כי "51 שנים של כיבוש הותירו דור שלם של ילדים ללא עתיד. הממשלות מייצרות מסך עשן על ההשפעה הישירה של הכיבוש על האוכלוסייה האזרחית בגדה, בירושלים המזרחית ובעזה. ילדים משני צידי הסכסוך לא בחרו להיוולד למציאות עקובה מדם, ולא נוכל לייצר בשבילם עתיד שונה ללא דיאלוג. הדרך היחידה לצאת ממעגל האלימות היא לסיים את הכיבוש".

כאמור, בימין זועמים על קיום הכנס. שרת התרבות מירי רגב פנתה הבוקר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה למנוע את קיומו של הכנס המתוכנן במשכן הכנסת. "פשוט לא ייאמן שכנסת ישראל משמשת חממה ל'פסגת הגיס החמישי' שפוגעת וחותרת תחת מדינת ישראל", כתבה רגב בפייסבוק. לדבריה, "הארגונים 'בצלם', 'שוברים שתיקה', 'לוחמים לשלום' ועוד, חוברים לחברי כנסת מהשמאל ומהרשימה המשותפת, בתוספת חיזוק של ילדים ממזרח ירושלים, כדי להכפיש את מדינת ישראל ולהוציא דיבתה רעה בתוך כנסת ישראל".

גם יו"ר מפלגת יש עתיד הימנית, ח"כ יאיר לפיד, תקף הבוקר את המחנה הציוני בראשות בעקבות השתתפותה ח"כ סבטלובה של בכנס שייערך מחר. "המחנ"צ איבדו את זה", כתב שר האוצר לשעבר בחשבון הטוויטר שלו. לטענתו, "תמיכת המחנ"צ באירוע המזוהה עם השמאל הקיצוני מעידה כי "הם חברו למשותפת והזמינו מחר לכנסת את 'שוברים שתיקה', 'בצלם' וכל תומכי החרם לכנס 'ילדים תחת כיבוש'. זוהי מתנה לאויבי ישראל", כתב לפיד.

הכנס ייערך מחר, שני, בשעה 15:30 באולם נגב במשכן הכנסת, להשתתפות יש להירשם באמצעות הטופס המקוון: https://bit.ly/2t6vjhW

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2088071981446768