בימים הקרובים: הפגנות מחאה בעקבות החלטת טראמפ על העברת השגרירות לירושלים

בימים הקרובים ייערכו שורה של הפגנות מחאה בעקבות החלטת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על העברת שגרירות ארצו לירושלים. מחר (מוצ"ש), שורה של תנועות וארגונים, ביניהם חד"ש, יפגינו במרכז מערב ירושלים; ביום ראשון עומדים ביחד תקיים אירוע מחאה בתלאביב ולמחרת תתקיים הפגנה בירושלים על פי יוזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי.

מארגני ההפגנה שתתקיים מחר מסרו ש"שהימין הקיצוני יוצא למצעד שנאה בעיר העתיקה, כשטראמפ ונתניהו מנסים להנציח את הכיבוש באמצעות הפרובוקציה של העברת השגרירות האמריקאית אנחנו מציעים דרך אחרת". מאחורי היוזמה עומדים חד"ש, מרצ, המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, פורום המשפחות הישראליפלסטיני, שלום עכשיו, לוחמים לשלום ועוד.

2018-05-11_171227

עוד נמסר כי ממשלת הימין והמתנחלים מנסה להבעיר את ירושלים, במטרה מוצהרת של חיסול הסיכוי לפתרון שתי המדינות. אנחנו לא נעמוד מנגד, ונזכיר לציבור שאם לא יהיו שתי בירות בירושלים, אז גם לא יהיו שתי מדינות, ואם לא יהיו שתי מדינות אז אנחנו, האנשים שחיים כאן, נפסיד. ועוד "גם השנה, הולך הימין הקיצוני לחגוג את יום "איחוד" ירושלים במצעד דגלים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה. והתושבים הפלסטינים? ידרשו להסתגר בביתם. הכל כדי לאפשר לבריונים של להב"ה לצעוד, להשמיע קריאות שנאה ולזרוע פחד. מול פוליטיקאים ציניקנים שמשקרים לציבור וטוענים שירושלים מאוחדת, בעוד הם יודעים שירושלים כבר מזמן מחולקת, מסוכסכת ומתנהלות בה שתי מערכות חוק המפלות בין ישראלים ופלסטינים – אנחנו מבקשים דרך אחרת, דרך של חופש, צדק, שוויון ושלום לכל תושבי העיר. בואו לדרוש את סיום הכיבוש ושלום בין שתי מדינות החיות זו לצד זו ישראל ופלסטין. זה מה שאנחנו חייבים לדרוש עכשיו מהממשלה". ההפגנה תתקיים בגן הסוס בשעה 20:00..

ביום ראשון הקרוב (13 במאי) ב-18:30 תנועת עומדים ביחד מזמינה למחאה שתתקיים מול שגרירות ארה"ב ברחוב הירקון 71 בתלאביב. "נעטוף את העיר בפוסטרים שיביעו את הקול שלנו: שום שגרירות לא תעלים את הכיבוש. אנחנו דורשים להתקדם לשלום ישראליפלסטיני".

ההפגנה במוצ"ש בפייסבוק – ומידע על הסעות:

https://www.facebook.com/events/814484805409326