ביום שישי תתקיים צעדה בתל-אביב למען תיקון חוק החופים

אחת ההחלטות החשובות ביותר על גורל החופים בארץ עתידה להתקבל בימים הקרובים, החלטה שתכריע האם החופים יישארו פתוחים לטובת הכלל, לטובת פיקניק משפחתי בשבת, בירה של שישי בצהריים, סתם להתבודדות וניקוי ראש, או לטובת בנייני יוקרה והאינטרסים של כרישי נדל"ן. מדובר בהצעה של ח"כ דב חנין (חד"ש) לחוק החופים לפיה יבוטלו 52 תוכניות בניה המאיימות על החופים דרך פרצה בחוק הקיים.

 

במסגרת המאבק יצאו הבוקר (ראשון) פעילי "מגמה ירוקה" ל-"קמפינג עממי" בחוף קולוני בבת ים ולדברי הפעילים "נאלצו לטפס על פיגומים כדי להקים את האוהלים שלנו". הבניין בחוף קולוני הוא אחד מ-52 תוכניות בנייה שמקודמות בזמן זה לאורך חופי הארץ. סביב התוכנית בבת ים מתקיים מאבק תושבים ארוך ועיקש, שמחכה לפסיקת בג"ץ. בסמוך לפרוייקט זה, כבר מתוכננים עוד שני פרוייקטים, וגם הם במרחק פחות מ-100 מטר מקו המים.

2014-08-17_180500

פעילי "מגמה ירוקה" מפגינים הבוקר בבת ים (צילום: מגמה ירוקה)

יצוין שב-2004 נחקק חוק החופים האוסר על בנייה בקו 100 מטר מקו המים. אך מה לגבי תוכניות מלפני 2004?  בבת ים, למשל, מגדל בן 11 קומות שאושר בשנות ה- 70, נבנה בימים אלה בניגוד לחוק הנוכחי- במרחק 70 מטר מקו המים- במקום סוכת המציל וסככות המתרחצים, והולך להגיע לגובה של 45 קומות.  התיקון לחוק החופים מטרתו לסתום את הפרצה בחוק ולבחון מחדש את כל אותם תוכניות ישנות.

קרוב ל- 100,000 אנשים חתמו על עצומות נגד הבנייה ובעד התיקון לחוק, עכשיו השאלה מה תחליט הוועדה הבין משרדית ואיתה ועדת השרים לענייני חקיקה. לקראת הישיבה תתקיים ביום שישי הקרוב, 22 באוגוסט, בחוף צ'ארלס קלור בתל-אביב, בשעה 13:00 צעדת החופים להפצת המסר והקריאה "גדעון סער, החופים לעם או לנדל"ן? תיקון חוק החופים הוא באחריותך!". עוד מסרו הפעילים "אנו קוראים לגדעון סער ולוועדת השרים לחקיקה, העבירו את התיקון לחוק החופים! חוף הים שייך לכולם!".

האירוע ביום שישי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/255896594600289

עוד על תיקון חוק החופים:

http://landing.green.org.il/beaches
לפרטים נוספים על התיקון לחוק:

https://www.facebook.com/7votes