ביום שישי: שרשת אנושית בחיפה נגד המצור; חד"ש מגנה את רדיפת רג'א זעאתרה על ידי המשטרה

ביום שישי הקרוב, 1 ביוני, יתקיים בחיפה אירוע מחאה בדרישה להסיר את המצור על רצועת עזה ולהפסיק את הירי הקטלני על המפגינים הפלסטינים. ביוזמת מק"י וחד"ש ותחת הכותרת: "שרשרת הסולידריות חיפהעזה", המחאה תחל בשעה 17:00 בכיכר אונסק"ו במושבה הגרמנית.

כמו כן, חד"ש גינתה הבוקר (ראשון) את הרדיפה של משטרת ישראל  אחרי העיתונאי רג'א זעאתרה, חבר לשכת חד"ש ומזכיר מחוז חיפה של מק"י, ומעצרו פעמיים תוך שבוע אחד וחקירתו על רקע תפקידו ותפקיד חד"ש בהפגנות בחיפה בתקופה האחרונה.

מזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה, אמר: "נראה שהצלחת הפגנת חד"ש וכוחות השמאל ביום ראשון שעבר בחיפה לא מצאה חן בעיני המשטרה והשלטון, ולכן הם משתמשים בכלים של הפחדה כלפי פעילים כדי ליצור אווירה של הסתה ודהלגיטימציה". דהאמשה הוסיף "הפעילות שלנו חוקית ולגיטימית במאת האחוזים. מה שאינו חוקי הוא התנהלות המשטרה כלפי החבר זעאתרה וכלפי פעילים אחרים שנעצרו או עוכבו לחקירות סתמיות. התשובה הטובה ביותר להתנהלות זו היא התגייסות למחאה הצפויה ביום שישי הקרוב בחיפה".

יצוין שמשרד הבריאות הפלסטיני מסר אתמול כי חוסיין סאלם אבו עוידה בן ה-41 מת מפצעיו לאחר שהשתתף בהפגנות בגבול רצועת עזה ונפגע מאש צה"ל. משרד הבריאות בעזה דיווח בשישי כי צעיר פלסטיני נוסף, בן 24 , שנפצע בשבוע שעבר מאש צה"ל בהפגנות מת מפצעיו. הצעיר השתתף בהפגנות נגד העברת שגרירות ארה"ב ליד הגדר, מזרחית לעיר עזה. הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סנט ג'וזף בירושלים, ושם נקבע מותו.

משרד הבריאות מסר בנוסף כי 25 בני אדם נפצעו ביום שישי האחרון בהפגנות על גבול הגדר מירי צה"ל ומשאיפת גז מדמיע. מצבם עדיין לא ברור. לפי משרד הבריאות, מאז ה-30 במארס 115 פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול עזה. חמישה פלסטינים נוספים נהרגו בהפגנות בגדה המערבית.

2018-05-27_201024

ביום רביעי האחרון, לאחר ביקור בבית חולים ובמרכז שיקום בעזה, הדגיש הנציב הכללי של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו״ם (אונר"א), פייר קרהנבול, את ההשלכות של האירועים האחרונים: "אני מאמין באמת ובתמים כי רוב העולם אינו מעריך נכונה את היקף האסון, במונחים אנושיים, שהתרחש ברצועת עזה מאז תחילת הצעדות ב־30 במאי […] מספר הפצועים בשבעה ימי הפגנות בסך הכול שווה למספר הפצועים בכל משך העימות של שנת 2014, או אף גבוה יותר. זה נתון מדהים. במהלך הביקורים התרשמתי לא רק ממספר הפצועים אלא גם מאופי הפציעות […] הדפוס של פצעי חדירה קטנים ופצעי יציאה גדולים מעיד כי התחמושת ששימשה לירי גרמה נזק כבד לאיברים פנימיים ולרקמות שריר ועצם. הן הסגל בבתי החולים של משרד הבריאות והן הסגל במרפאות של ארגונים לא ממשלתיים ושל אונר״א מתקשים להתמודד עם הפציעות והטיפול המורכבים במיוחד".

כוח המשימה לענייני בריאות מסר כי למרות ההקצאות הכספיות שניתנו לאחרונה, כ־1.2 מיליון דולר עדיין דרושים באופן מיידי לרכישת תרופות ופריטים רפואיים חד־פעמיים לצורך מתן מענה לפציעות, ו־3.9 מיליון דולר נוספים דרושים לכיסוי הצורך באספקה רפואית ובצוותי חירום רפואיים. ההפגנות בצד עזתי של הגבול צפויות להימשך עד ל־5 ביוני, יום השנה לכיבוש הישראלי של הגדה המערבית ורצועת עזה ב־1967.

אירוע המחאה שיתקיים ביום שישי הקרוב בפייסבוק:

https://bit.ly/2s9wwDY