ביה"ד לעבודה: הנהלת one מנסה לפורר התארגנות העובדים

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, קרן כהן, קבעה כי הנהלת חברת One שירותי טלוויזיה, אתר הספורט המוביל בישראל, עברה על ביזיון בית המשפט בכך שלא קיימה את החלטת בית הדין לקיים מו"מ עם העובדים. השופטת חייבה את הנהלת החברה להיפגש עם העובדים אחת לשבוע למו"מ. מזה חודשים רבים שהנהלת One מנסה למנוע מארגון העיתונאים של ההסתדרות להקים ועד עובדים יציג בחברה. אולם, לאחר הליכים משפטיים ארוכים קבע בית הדין כי הארגון הוא אכן הוועד היציג וכי על ההנהלה להיפגש עם העובדים למו"מ.

2014-04-24_194558

הפגנה מול האתר למען חופש ההתאגדות (צילום: ועד העובדים)

העובדים שיגרו ארבעה מכתבים להנהלה לשם קביעת פגישה למו"מ, אך אלה לא נענו או שהפגישה לא התקיימה מסיבות שונות. בקשת עיכוב ביצוע של one לא התקבלה על ידי בית הדין. בעקבות כך, פנה ארגון העיתונאים בתחילת החודש לבית הדין וטען כי החברה ומנהליה מבזים את בית המשפט משום שלא מקיימים את הוראת בית הדין.

בהחלטתה כתבה השופטת כי המשיבים "בחרו ביודעין ובחוסר תום לב להפר ולבזות את הוראות בית הדין". עוד כתבה השוטפת כי שוכנעה כי החלטתם של One שלא להיפגש עם נציגי העובדים היא "חלק מהתנהלות מכוונת של המשיבים שמטרתה לפורר את התארגנות העובדים השברירית ממילא". בהחלטה נפסק כי על ההנהלה לקיים עם העובדים פגישה ראשונה עד היום (חמישי), ולאחר מכן פגישה בכל שבוע. אם יפרו את הוראות בית הדין ייאלץ כל אחד משלושת המשיבים לשלם קנס של 20 אלף שקל.

דף הפייסבוק של הוועד:

https://www.facebook.com/ovdayone