בידיעות אחרונות משקיעים מיליונים ברכישת מניות ורוצים לפטר יותר מ-100 עובדים

עובדי קבוצת ידיעות אחרונות הביעו השבוע כעס רב בעקבות הדיווחים מהדיון שהתקיים בביתהמשפט המחוזי בתלאביב בעניין העסקה הנרקמת למכירת מניות הבנקים בידיעות אחרונות, ממנו עולה כי בכוונת קבוצת ידיעות להשקיע בעת זו סכומי עתק במטרה לבסס את שליטתו של ארנון מוזס בעיתון.

מטה קבוצת ידיעות אחרונות (צילום: ויקיפדיה)

ארגון העיתונאים, המאגד את עובדי ידיעות אחרונות, מסר "פנינו להנהלה בקריאה לחשוף נתונים לגבי כוונת החברה לרכוש בקרוב את מניות החברה המוחזקות עלידי הבנקים, נושיו של אליעזר פישמן, אשר מתוכננת לצאת לפועל במקביל לפיטורים נרחבים בקבוצת ידיעות, הצפויים לסיים את העסקתם של למעלה ממאה עיתונאים בידיעות אחרונות ורשת המקומונים של ידיעות". "תמוה ביותר בעינינו כי קבוצת ידיעות אחרונות בוחרת לפטר מעל מאה עובדים ובאותה עת להשקיע מיליוני שקלים בעסקה שלא תשפר את מצבה העסקי או תתרום באופן כלשהו לשיפור יכולותיה בשוק התקשורת. עסקה שכזו נגועה בשיקולים זרים ומטילה צל כבד על הדיונים לגבי הצעדים הנדרשים להצלתן כביכול של החברות בקבוצה", הדגישו.

מוועד העיתונאים הוסיפו: "בחודש האחרון מתקיימים דיונים בין נציגות העובדים בקבוצת ידיעות לבין הנהלות החברות בנוגע לקיצוצים הנדרשים לכאורה עקב משבר הקורונה והפגיעה בעקבותיו בהכנסות העיתון. קבוצת ידיעות אחרונות בוחרת לפטר מעל מאה עובדים ובאותה עת להשקיע מיליוני שקלים. על פי הדיווח מבית הדין, באת כח הבעלים עמדה מפורשות על הסתרת הנתונים הנוגעים לעסקאות וכספים שהחברה מתכוונת להשקיע בעת שהיא מבצעת 'צעדי התייעלות'. מכאן ניתן להסיק שיש בכוונת הבעלים של החברה למנוע מהעובדים מידע חיוני זה, על מנת שלא לחבל במהלכי הצמצום המתכוננים. נבקש לקבל בהקדם נתונים לגבי הסכומים המדויקים שבכוונת קבוצת ידיעות להשקיע ברכישת מניות הבנקים. בטרם נקבל נתונים אלו, נתקשה לקבל את הטענה כי קיים צורך אמיתי לפטר עובדים על מנת לבסס את מצבה הפיננסי של החברה".