בטורקיה נסגר עיתון שמאלי רב תפוצה; ח"כ חנין גינה רדיפת עיתונאים ומעצרם

בית משפט בטורקיה הורה אתמול (שלישי) על סגירתו של העיתון שמאלי יומי במדינה בשל "הפצת תעמולה טרוריסטית" עבור המחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה, על כך מוסר הבוקר העיתון הקומוניסטי "אברנסל" היוצא לאור באיסטנבול. העיתון שנסגר: "אוזגר גונדם", המופץ ברבבות עותקים, עמד בפני עשרות חקירות, קנסות וצווי מעצר לכתביו בעבר. המשטרה גם מחפשת אחר העורך הוותיק, רג'פ זראקולו, ואף פשטה הלילה על ביתו אבל הוא לא נמצא. ממשלת טורקיה סגרה יותר מ-130 כלי תקשורת במדינה בחודש האחרון לאחר ניסיון ההפיכה הכושל.

2016-08-17_185317

השער של "אברנסל" הבוקר: נסגר העיתון "אוזגר גונדם"

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) גינה הבוקר את רדיפת העיתונאים בטורקיה ומעצרם. העיתונאי הטורקי הנודע ג'אן דונדאר, "הולך לשבת בכלא יותר מ-10 שנים בגלל כתבה שפרסם", מסר. דונדאר היה העורך של היומון "ג'ומהורייט", האופוזיציוני לנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, ובשנה שעברה פרסם תחקיר שחשף כיצד מעבירה ממשלת טורקיה נשק לארגוני הג'יהאדיסטים בסוריה.

ארדואן זעם על חשיפת הסוד הצבאי, ודונדאר נשלח לבית הסוהר. לדברי ח"כ חנין "לפני חודשיים וחצי ארדואן וראש הממשלה בנימין נתניהו קיימו 'פיוס' מתוקשר. האמת היא, שראש הממשלה נתניהו שהוא גם שר התקשורת מאוד מקנא בעמיתו הטורקי, שיכול להתנהל כך כלפי עיתונות שהיא ביקורתית מדי לטעמו. כמו שלמדנו מהמקרה של פירוק רשות השידור והקפאת תאגיד השידור הציבורי, לו זה היה תלוי בנתניהו התקשורת בישראל הייתה נראית כולה כמו 'ישראל היום'. אז אומנם אנחנו עדיין לא טורקיה, אבל כשהיד של נתניהו על השאלטר של התקשורת יש לנו סיבה אמיתית לדאגה".

הידיעה על סגירת העיתון השמאלי שפורסמה הבוקר ב"אברנסל" (בטורקית):

https://www.evrensel.net/haber/287812/ragip-zarakolunun-evine-de-polis-baskini