בחד"ש מגנים את קריאת המתנחלים להחרמת עסקים בבעלות ערבית

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגיש הצעה דחופה לסדר בעקבות הפרסום ב"הארץ" בדבר קמפיין הסתה וחרם נגד אזרחי המדינה הערבים שיזמה עמותת מתנחלים: "ועד מתיישבי שומרון היא עמותה בזויה הממומנת ברובה בכספי המיסים של כולנו. עמותה זו, שעודדה בגלוי בפרסומים בהתנחלויות תקיפה של פלסטינים כאמצעי של 'תג מחיר', פרסמה סרטון אנטישמי נגד ארגוני זכויות האדם, ועוסקת לאחרונה בהסתה נגד אזרחי המדינה הערבים".

2016-01-22_191445

השוק בעיר העתיקה של עכו (צילום: עיריית עכו)

 "אותו 'ועד מתיישבי שומרון' הודיע כי יחל בפרסום רשימות של עסקים בבעלות אזרחים ערבים, אותם הוא מכנה 'תומכי טרור', וקורא לציבור להחרים עסקים אלה. הוועד הגזעני, שלאחרונה פורסם כי הוא עומד מאחורי קמפיין הריגול בארגוני זכויות האדם, קרא לדווח לו על עסקים ערבים שלקחו חלק בשביתה הכללית של הציבור הערבי נגד המשך מדיניות הכיבוש, הגזל והאפליה של הממשלה".

"הציבור הערבי נאבק בצורה דמוקרטית ואזרחית נגד מדיניות הממשלה", סיכם עודה, "המממנת בדלת האחורית ארגונים אלימים ומסוכנים שלא בוחלים בשום אמצעי על מנת להשתיק כל ביקורת כלפי הממשלה".

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "זה ממש מזעזע. יש מי שרוצה להעתיק לכאן, נגד ערבים, את מה שעשו אנטישמים ליהודים באירופה. ועד מתנחלי השומרון התחיל בקמפיין הקורא להחרים עסקים של ערבים. דרשתי הערב לפתוח בחקירה פלילית בעניין הקמפיין הגזעני הזה. דרשתי גם לעצור מיד את הזרמת כספי המדינה לוועד מתיישבי השומרון. לא ייתכן שארגון כזה ממשיך לקבל מימון ציבורי ולזכות בלגיטימציה ובעידוד מהממשלה. ועד מתיישבי השומרון כבר הוכיח שהוא לא בוחל בהעתקה מכוחות חשוכים בעבר. אתמול זה היה סרטון ההסתה האנטישמי נגד השמאל. היום קמפיין החרמת עסקי ערבים, באותה מתכונת בה השתמשו בעבר נגד יהודים. צריך לשים לזה סוף. מה אתם יכולים לעשות בעניין? למשל, להחליט לקנות דווקא בעסקים המוחרמים. מחר, שבת, אני אעשה זאת בעכו, יחד עם חברתי, ח"כ עאידה תומאסלימאן, תושבת העיר".

 הידיעה תתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב