בחד"ש מגנים את דברי שקד נגד משלחת הרשימה המשותפת שביקרה באיחוד האירופי

חברי הכנסת מסיעת חד"ש פרסמו אתמול גינויים חריפים לדבירה של שרת המשפטים, איילת שקד, נגד משלחת הרשימה המשותפת שביקרה בימים האחרונים במטה האיחוד האירופי בבריסל.

"ערביי ישראל וכנסת ישראל צריכים להוקיע מתוכם את הגיס החמישי שמנסה להרוס את הדוקיום בין יהודים לערבים בישראל, ולבצע פיגועים מדיניים במדינה שהם מתיימרים להיות אזרחיה", אמרה שקד, בתגובה ליציאת משלחת הח"כים.

גם ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני הצטרף לימין הקיצוני ואמר: "אני לא תומך בחוק הלאום במתכונתו הנוכחית, אבל אינני אוהב שמנהלים קרבות מחוץ לגבולות ישראל. אני אומר את זה לגבי חברי הכנסת הערבים, אבל לא רק לגביהם. זה נכון לגבי כל קבוצה שיוצאת מחוץ למשחק למחאה שהיא לא מקובלת, ואפילו מקוממת".

2017-11-11_174502

ח"כ תומאסלימאן בעת אחד המפגשים שנערכו בפרלמנט האירופי. ראשון משמאל, חבר אחד במשלחת: ח"כ יוסף ג'בארין מחד"ש (צילום: אל אתיחיאד)

על ביקור המשלחת של הרשימה המשותפת מסרה אמש (שישי) ח"כ עאידה תומאסלימן מחד"ש: "קיימנו סדרת מפגשים פוליטיים חשובים: השתתפנו ביותר מ-20 פגישות וסמינרים בפרלמנט האירופי ובנציבות האירופית עם הצוותים המקצועיים והפוליטיים במטרה להעמידם על מצב הערביםפלסטינים אזרחי מדינת ישראל. לדבריה "במפגשים נידונו נושאים רבים, בדגש על אפלייתם של הערביםבדואים הנגב בכלל, הרס אלעראקיב ואום אלחיראן בפרט, מדיניות הריסת הבתים, הסגר הפוליטיכלכלי והדהלגיטימציה של האזרחים הערבים והיחס השלטונות כלפי האוכלוסייה הערבית כאזרחים סוג ב' וחוק הלאום המוצע".
ח"כ תומאסלימאן הדגישה "השתוללותה של השרה שקד אינה מקרית, הרי העלאת הנושאים אלה בפורומים בינלאומיים משכה תשומת לב רבה על מדיניות הממשלה הימנית בה היא מכהנת. יש לנו מסר ברור לשרה שקד ולדומיה: לא משנה כמה תחוקקו חוקים ותנסו להגביל את מרחב הפעולה שלנו, לא תצליחו תמיד נמצא במות חדשות להמשיך את מאבקינו".