בחד"ש מביעים תמיכה בפרישה מהקואליציה העירונית בת"א-יפו בראשות חולדאי

בחד"ש הביעו היום (שישי) ואמש תמיכה בפרישת פעילי החזית מהקואליציה העירונית בעיריית ת"איפו בראשות רון חולדאי. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) ביקר אתמול במאהל המחאה ביפו שהוקם במטרה לעצור את עבודות הבנייה באתר הקבורה המוסלמי ואמר "אני מחזק את ידיו של חברי עו"ד אמיר בדראן על ההצטרפות לאופוזיציה בתל אביביפו, ואת האוכלוסייה הערבית בעיר על העמידה האיתנה מול הניסיונות לחלל את כבוד המת".

פעילי חד"ש, אמש במאהל המחאה שהוקם מול בית הקברות המוסלמי העתיק ביפו. שני מצד שמאל: ח"כ ג'בארין; רביעי: עו"ד בדראן (צילום: זו הדרך)

גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) בירך על הפרישה מהקואליציה העירונית ומסר "התכנית להריסת בית הקברות ביפו היא הקש ששבר את גב הגמל. היא באה לאחר אסונות אחרים מבית חולדאי: פינוי תושבי אבו כביר ללא פיצוי, התכנית להרס גינת לוינסקי, שיתוק התחבורה ביפו וכמובן ההזנחה המתמשכת של יפו והשכונות בדרום העיר. אני מברך את חבריי אמיר בדראן ומוריה שלומות על הצעד האמיץ של התפטרות מהקואליציה והצטרפות לחברתנו שולה קשת אשר כיהנה כאופוזיציה כל משך הזמן מאז הבחירות המקומיות. אני יודע כמה אמיר ומוריה עשו לילות כימים כדי להשפיע ולהיאבק מתוך המערכת. הייתי איתם בקשר שוטף לאורך כל הדרך, ואני גאה בהם על המאמץ. החלטתם לצאת היום היא החלטה עקרונית, ראויה וחשובה, שתאפשר להם להמשיך ולעמוד איתנים לצד תושבי העיר ובראשם המוחלשים ביותר ביפו ובדרום".

יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) סייר ביפו ביום רביעי האחרון יחד עם עו"ד בדראן ואף הצטרף למפגינים נגד הריסת בית הקברות המוסלמי אלאסעאף. לדבריו "המשטרה התמלאה בכעס בעקבות צו הביניים של ביהמ״ש לפיו עליהם להורות על הקפאת הריסת בבית העלמין עד 22 ביולי. אז מה המשטרה עשתה? היא תקפה את המפגינים ועצרה ארבעת אנשי ההנהגה, שניים מהם הגיעו לבית החולים".

שני חברי מועצה מהקואליציה העירונית בת"איפו, בדראן ועו"ד שלומות, הודיעו אתמול על פרישה ממנה בשל עבודות העירייה בבית קברות מוסלמי עתיק ביפו והמשבר שפרץ בעקבותיו. השניים, חברי סיעת "אנחנו העיר", הצטרפו לחברתם לסיעה שולה קשת באופוזיציה. חבר הסיעה שנותר בקואליציה כעת הוא סגן ראש העיר אסף הראל.

בהודעה מטעמם הבהירו בדראן ושלומות כי החלטתם לא נבעה רק על רקע הריסת אתר הקבורה, אלא מפני שלא הצליחו להשפיע על שינוי בסדרי העדיפויות העירוניים. "למרות הבטחות חוזרות ונשנות של ראש העיר וצוותו כי הם מחויבים לנושאים הללו, המציאות בשטח הפוכה", מסרו. בדראן הדגיש כי "החלטתו של חולדאי להרוס ולחלל את בית הקברות מבלי להידבר עם הקהילה המקומית ולהיות קשוב לצרכיה היא הקש ששבר את גב הגמל". לדבריו, "מזה שנה וחצי אנו מנסים להשפיע מתוך הקואליציה על סדרי העדיפויות העירוניים, הן לגבי יפו והן לגבי שכונות הדרום ובכלל. שוב ושוב אנו נתקלים באטימות מצד ראש העיר, ובהחלטות שמתעלמות ופוגעות באוכלוסיות המוחלשות ובראשן תושביה הערבים של יפו".

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf