בולסונרו לך: הפגנות ברחבי בברזיל בקריאה להדיח את הנשיא הימני קיצוני

רבבות מאזרחי ברזיל יצאו אתמול (ראשון) ובשבת לרחובות וערכו שיירות מחאה בדרישה להדיח את הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונרו מתפקידו, בעוד שסקרים מעידים על צניחה בתמיכה בו בשל אוזלת היד של ממשלתו בטיפול בהתפשטות נגיף קורונה במדינה. הרשויות בברזיל דיווחו כי ביממה האחרונה אובחנו כ-27 אלף מקרי קורונה חדשים ברחבי המדינה. בנוסף, לפי הדיווח, ב-24 השעות האחרונות מתו 627 בני אדם נוספים כתוצאה מהנגיף. על פי הנתונים הרשמיים, בברזיל מתו עד כה כ-220 אלף בני אדם מפרוץ המגפה. כך מסר אתר השבועון "ורלמליאו" של המפלגה הקומוניסטית של ברזיל.

בשבת, התקיימו מחאות של פעילי שמאל, ובהם חברי המפלגה הקומוניסטית בעשרים מערי הבירה של מדינות המחוז — בהן סאו פאולו, ברזיליה, ריו דה ז'ניירו, רסיפה פורטו אלגרה ובלם. איש השמאל גילרמה בולוס, מרכז התנועה של עובדים ללא קורת גג ושבבחירות שנערכו אשתקד לראשות עיריית סאו פאולו קיבל כ-2 מיליון קולות, אמר במהלך תהלוכת מחאה שנערכה בעירו כי המחאות מאותתות את התחלתה של "התקוממות עממית נגד הממשלה הרצחנית הזו".

"בולסונרו לך": מפגינים אמש בעיר סאו פאולו (צילום: ורמליאו)

בולוס הוסיף "הגיעה העת להפיל את בולסונרו. הוא יעזוב את הנשיאות ויעבור ישר לכלא". ביום ראשון גם אנשי ימין ערכו עצרות מחאה משלהם בקריאה להדחתו של בולסונרו. אחת מהן נערכה גם בפרבר בארה דה טיז'וקה שבמערב ריו, שנחשב למעוז תמיכה ותיק של הנשיא.

במקביל מקודמת עצומה מקוונת עליה חתמו כ220 אלף איש תוך ארבעה ימים בה נאמר "הנשיא בולסונרו הוא קללה על ברזילזה תלוי בנו, באזרחים, להבטיח את הדחתו". בעצומה הואשם בולסונרו בסיכון חייהם של אלפים בשל התנהלותו הכושלת בזמן המגפה. על פי סקר שפורסם בעיתוני סאו פאולו נרשמה צניחה של 6% בתמיכה הציבורית בבולסונרו, מ-37% ל-31%. על פי הסקר 53% מהנשאלים תומכים בהדחת הנשיא. פרשנים מעריכים כי התגייסות של חברי הקונגרס במדינה להליך הדחה נגדו תהפוך לממשית יותר במקרה בו אחוזי התמיכה יצנחו ל-20%.