בוטל סכסוך העבודה במשק בעקבות דחייה נוספת בקיצוץ קרנות הפנסיה הוותיקות

בוטל סכסוך העבודה במשק עליו הכריזה ההסתדרות, בעקבות דחייה בקיצוץ קרנות הפנסיה הוותיקות. הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, הודיע אמש (חמישי) ליו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד, כי חתם על המסמך שדוחה את המועד לקיצוץ קצבאות קרנות הפנסיה הוותיקות לאחר הבחירות מה-1.7.19 מה-1 ביולי 2019 ל-1 באפריל 2020. עקב כך הודיע ברדוד כי בוטל סכסוך העבודה במשק עליו הכריזה ההסתדרות לפני מספר ימים.

2019-06-21_170142

בקרנות הפנסיה הוותיקות חברים 270 אלף מבוטחים, שהיו אמורים לספוג קיצוץ של כאחוז בפנסיה החודשית שלהם החל מ-1 ביולי הקרוב. הסיבה לקיצוץ שיזם האוצר שיועד במקור מאוקטובר 2018, היא טענה לגירעון אקטוארי עתידי בקרנות עקב הימנעות הכנסת מחקיקת העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. ההסתדרות, ובתוכה הסתדרות הגמלאים, נאבקו בתכנית הקיצוץ, וטענו כי אינם מוכנים להיות בני ערובה של אי העלאת גיל הפרישה.

בשבוע שעבר סיכמו שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו על דחייה נוספת של הקיצוץ, במטרה למצות את החקיקה על העלאת גיל הפרישה לנשים.

במקביל להודעה על דחיית הקיצוץ פרסם משרד האוצר תזכיר חוק להעלאה הדרגתית של גיל הפרישה לנשים ל-65 עד 2037, ולאחר מכן החלת מנגנון אוטומטי שיעלה את גיל הפרישה בהתאם לעלייה בתוחלת החיים הממוצעת. האוצר מעוניין שהליכי חקיקת החוק יחלו בכנסת הבאה.