בוטלו השביתות בנתב"ג ובבתי הספר התיכוניים; פסק זמן בבנק איגוד

ארגון המורים הודיע כי שביתת המורים שתוכננה ליום ראשון בוטלה. זאת לאחר שהבוקר (שישי) הודיע מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ליו״ר הארגון, רן ארז, כי הצעת החוק אותה יזם ארגון המורים ללחימה באלימות נגד מורי ישראל והשוואת מעמד המורה בישראל בחוק למעמד של עובד ציבור תובא לאישור וועדת שרים לחקיקה ותקודם בהליך מזורז בכנסת.

2017-12-01_175048

הפגנה של עובדי בנק איגוד מול כנס "דה מרקר" שנערך ביום רביעי שעבר באוניברסיטת בן גוריון (צילום: ועד עובדים)

ארגון המורים הכריז על שביתה כללית ביום ראשון הקרוב במטרה להביא לחקיקת החוק שמטרתו להרתיע ולמנוע מקרי אלימות כלפי מורים וזאת לאחר שנאבק למעלה משנה כדי להוציא את המדינה מהאדישות לנוכח מקרי האלימות הקשים והרבים כלפי מורים בישראל. הארגון דרש את חקיקת החוק שיזם כבר באוגוסט שעבר. מאחר והדבר לא בוצע והוחמרו מקרי האלימות הכריז על שביתה.

"לאור ההתחייבות הכתובה של משרד החינוך מהיום שהושגה נוכח הכרזת השביתה וההסכמה לדרישת הארגון בנושא מיגור האלימות כלפי מורים בישראל מודיע ארגון המורים על ביטול השביתה שתוכננה ליום ראשון הקרוב", נאמר בהודעת הארגון. "אנו מודים למורי ישראל על התמיכה הגורפת והסולידריות הרחבה. אנו מקווים שבעתיד הקרוב תשכיל גם הסתדרות המורים לראות ולפעול קודם כל למען מעמד המורה, זכויותיו ותנאי עבודתו ולא למען פוליטיקה קטנה ונשיאת חן בעיני המעסיקים". יו"ר ארגון המורים, רן ארז אמר: "אני מברך על התחייבות מנכ"ל משרד החינוך מהיום לבצע את החקיקה למיגור האלימות נגד מורים כפי שדרש ארגון המורים ודורש ממשרד החינוך לפעול ביד קשה ובנחישות כנגד כל מי שפועל באלימות כלפי מורה בישראל".

עלפי הודעת האוצר, השר משה כחלון פנה ליו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת), פנחס עידן, תוך מעורבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וביקש ממנו לדחות את השביתה שתוכננה למחר (שבת). "אני מבקש למנוע את הסבל המיותר של הנוסעים הטסים בסוף השבוע ואת הפגיעה הכלכלית במשק", אמר כחלון.

לפי הודעת האוצר, שר האוצר התחייב להתערב באופן מיידי ואישי ברפורמה שיוזם שר הפנים אריה דרעי. יו"ר הוועד מסר: "אני מכבד את התחייבותו של השר להתערב בנושא". ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע לפני כיומיים על שביתה כללית בשבת הקרובה במחאה על הרפורמה של דרעי שבמסגרתה תוקם ועדה שבה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה. לטענת העובדים מטרת הקמת הוועדה היא להכשיר מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

סניפי הבנק היו סגורים גם היום, במסגרת שביתת העובדים שהחלה ביום שלישי. השביתה באגוד נכנסה היום ליומה השלישי לאחר ששלשום נחתם ההסכם של עסקת המיזוג של בנק איגוד לבנק מזרחיטפחות. 36 סניפי הבנק היו סגורים בימים האחרונים, כמו גם המוקדים הטלפוניים. אחרי שנודע על חתימת ההסכם, הפגינו כמה מאות מעובדי הבנק מול משרדי חברת הנדל"ן מליסרון, שבעלת השליטה בה, ליאורה עופר נמנית על גרעין השליטה במזרחי טפחות. שלשום הם הפגינו מול כנס "דה מרקר" שנערך באוניברסיטת בן גוריון בבארשבע.

קודם לשביתה, מימשו העובדים את הסכסוך באמצעות עיצומים שנקטו שבאו לידי ביטוי בחוסר שיתוף פעולה עם הדירקטוריון וההנהלה בהעברת חומרים ונתונים לשם המיזוג, כמו גם שביתה של יום אחד לפני כחודש.

 איציק מוקמל, יו"ר ועד אגוד, חזר שוב והדגיש כי "משמעות המיזוג היא פיטורי 1,300 עובדות ועובדים ובצד זה רווח של מיליארדי שקלים לטייקונים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות ונמשיך להיאבק בכל האמצעים העובדים לרשותנו״. נמסר כי ביום ראשון ייפתחו כל סניפי הבנק ליממה אחת.