בוונצואלה נערך תרגיל צבאי רחב היקף כהכנה לקראת פלישה אמריקאית

בוונצואלה נערך בסוף השבוע תרגיל צבאי רחב היקף כהכנה לפלישה אמריקאית. כך מסר דובר הצבא לסוכנות הידיעות של ונצואלה. בתרגיל שנערך באזורי הספר לקחו חלק רבבות חיילים וקצינים. בערים הצטרפו אל התרגיל שוטרים ומכבי אש. יצוין שבבירה קרקאס קרוב ל-50 אלף תושבים נרשמו לכוחות המילואים ההתנדבותיים – במקרה וארה"ב תממש את איומי הנשיא דונלד טראמפ להתערב צבאית במדינה הדרוםאמריקאית. דובר המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת שבשלטון, דריו ביבאס, מסר כי מספרם של משתתפי התרגיל, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים מתנדבים, הגיע ל-900 אלף.

"לנוכח איומי המלחמה של ארה"ב, כל אזרחי ונצואלה בין הגילאים 18 ל-60 נדרשים לתרום להגנת המדינה", הודיעה אתמול הטלוויזיה הלאומית, ששידרה במהלך היום תמונות של אזרחים חמושים צולחים מסלולי מכשולים ומתנסים בקרבות פנים אל פנים.

2017-08-27_201637

משתתף בתרגיל הצבאי שנערך בסוף השבוע בג'ונגלים של ונצואלה (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

יצוין שהנשיא טראמפ חתם ביום שישי האחרון על צו נשיאותי המטיל שורת סנקציות כלכליות חריפות על ממשלת ונצואלה וחברת הנפט הלאומית, האחראית על כ-95% מהייצוא של המדינה. נשיא ונצואלה ניקולס מדורו אמר בתגובה כי ארה"ב מנסה לגרום לארצו לפשוט רגל ולקדם משבר הומניטרי, "אבל האימפריאליזם לא יצליח".

הצו הנשיאותי אוסר על חברות בארה"ב להעביר כסף לממשלת ונצואלה ולחברת הנפט הלאומית כמו גם על רכישת אגרות חוב חדשות שלהן צעד שבאמצעותן ניסתה באחרונה ונצואלה. הצו גם מונע מ"סיטגו", שבבעלות חברת הלאומית של ונצואלה בארה"ב, לשלוח רווחים חזרה למדינת האם שלה. לפי מדורו, הדבר משול ל"סגירתה למעשה" של החברה, האחראית לאלפי מקומות עבודה בארה"ב כולל בתחנות דלק רבות ברחבי המדינה.