בהתערבות בית הדין לעבודה בבאר-שבע: בוטלו הפיטורים בנגב קרמיקה

אחה"צ (ראשון) בוטלו מכתבי הפטורים שנמסרו ל-140 העובדים של מפעל נגב קרמיקה. זאת, על פי בקשת ההסתדרות ובהתערבות בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. כמו כן, בית הדין הציע בצהריים להנהלת נגב קרמיקה ולעובדי המפעל בירוחם להיכנס למו"מ בנוגע "לתכנית ההתייעלות" שהציעה ההנהלה. יצוין שההנהלה סגרה את שערי המפעל בפני העובדים, והציבה במקום כ-30 מאבטחים שסגרו בפניהם את הכניסה.

2017-10-15_213212

הדיון בבית הדין לעבודה התקיים בעקבות הבקשה הדחופה שהגישה ההסתדרות, לפני כניסת השבת, לצו מניעה נגד הנהלת המפעל, לאחר שביום שישי הודיעה ההנהלה על סגירת המפעל ושלחה לעובדים מכתבי שימוע לקראת פיטורים.

נשיא בית הדין לעבודה, השופט שמואל טננבוים, הבהיר כי אם לאחר שמיעת הראיות יגיע בית הדין למסקנה שיש לפתוח את המפעל, הוא לא יהסס ויורה על כך לאחר הדיון הבא שנקבע ליום שני, 30 באוקטובר בשעה 10:00.

יצוין כי נגב קרמיקה הגישה תגובה לבית המשפט ובה טענה כי ועד העובדים "התנהל בבריונות כלפי ההנהלה וטרפד בעצמו את המשא ומתן". בבית הדין אמר אודי אמיר, סגן יו"ר דירקטוריון החברה, כי "סגרנו את המפעל בשביל לסגור אותו ולא בשביל להפעיל לחץ על העובדים. אני חושב שההסתדרות זה דבר מעולה, אבל לא כשמנצלים לרעה את הכוח". נגב קרמיקה נרכשה ע"י קבוצה בראשות קרן ויולה שנשלטת ע"י שלמה דברת, הראל בית און ואבי זאבי, בשותפות עם יריב לרנר ועו"ד אודי אמיר באפריל האחרון.