בהוצאת רסלינג תתפרסם בקרוב האסופה 'נשים כותבות מהפכה'

בהוצאת רסלינג תתפרסם בקרוב האסופה "נשים כותבות מהפכה – כותבות נשים". על כך מסר ד"ר אלון פרגמן, המלמד ספרות ערבית באוניברסיטת בן גוריון. פרגמן התייחס לאסופה החדשה בהרצאה שנשא ביום האישה, 8 במארס האחרון, בכנס שנערך בקמפוס הדרומי ושהוקדש לסופר הסורי הגולה זכריא תאמר.

2017-03-12_191300

ד"ר אלון פרגמן (צילום מסך)

ד"ר פרגמן תרגם וערך את האסופה "נמר מנייר", מקבץ סיפורים קצרים מיצירתו רחבת ההיקף של הסופר הסורי הנחשב תאמר. זה אוסף ראשון בעברית של תאמר, יליד 1931. בספר כ-45 מהסיפורים המושחזים של הסופר, אשר חי תחת משטרו של חאפז אלאסאד עד שנות ה-80, אז גלה ללונדון.

בשיחה עם "זו הדרך" הדגיש פרגמן: "כפי שאמרתי בהרצאה – אכן יש אביב פואטי ערבי ובייחוד אביב פואטי של משוררות. מאות ואלפים מפיצות את שיריהן ברשתות החברתיות, בכתבי עת ובספרים מנסיכויות המפרץ ועד צפון אפריקה". באסופה העומדת להתפרסם עוסקות המשוררות באפלייתן וגם במצב הפוליטי בארצותיהן ובאזור. "בשנים האחרונות, מאות ואף אלפי נשים החלו לפרסם שירת נשים פוליטית. ביניהן צעירות ומבוגרות, דתיות וחילוניות". בתשובה לשאלה, האם מבין מאות המשוררות יש משוררת אחת, שלדעתו, היאהיא המצטיינת בדור הכותבות שירה, השיב ד"ר פרגמן "ישנה משוררת אלג'ירית פורצת דרך: אחלאם מוסתע'אנימי – עוד נשמע עליה רבות".

הידיעה עומדת להתפרסם במדור 'תרבות' בגיליון "זו הדרך" הקרוב