בהוצאת רסלינג פורסם 'משבר הסוציאל-דמוקרטיה' של רוזה לוקסמבורג

"משבר הסוציאלדמוקרטיה", שפורסם השבוע בהוצאת רסלינג, הוא עלון שנכתב על ידי ההוגה והמהפכנית רוזה לוקסמבורג, שנולדה בפולין ב-1871 ונרצחה בברלין ב-1919. לוקסמבורג כתבה את העלון בעת יושבה בבית הכלא בגרמניה בשנת 1915 בגין קריאתה למעמד העובדים הגרמני להתנגד למלחמת העולם הראשונה.

2017-06-10_171842

בעלון זה מותחת לוקסמבורג ביקורת נוקבת נגד עמדת חלק מהנהגת הסוציאלדמוקרטים הגרמנים לתמוך בהחלטת ממשלת הקיסר הגרמני לצאת למלחמה ולהשעות את המאבק הסוציאליסטי למשך המלחמה לטובת "שלום בית" עם הבורגנות בגרמניה. בביקורתה משתמשת לוקסמבורג במתודה ההיסטוריתמטריאליסטית כדי לחשוף את שקר האחדות הלאומית והגנת המולדת ששימשו להצדקת המלחמה ולהעמקת ניצול העובדים. תחת זאת היא מתארת המלחמה כ"מלחמת מתקפה אימפריאליסטית", שמונעת מכוח אינטרסים קפיטליסטייםציניים ולא דווקא "הגנת המולדת". "כאן מתגלה מלחמת העולם הנוכחית לא רק כרצח בממדי ענק, אלא גם כהתאבדותו של מעמד העובדים האירופאי. הלוא אלו הם חיילי הסוציאליזם עצמם, הפרולטרים של אנגליה, צרפת, גרמניה, רוסיה, בלגיה, אשר טובחים אלו באלו מזה חודשים בפקודת הקפיטל, שנועצים אלו בלב אלו את ברזל המוות הקר, ובהיותם לפותים אלו באלו בזרועות קטל מתגלגלים יחדיו אלי קבר", כתבה.

אלעד לפידות תרגם את החיבור והוסיף הערות. אמנם הספר נכתב בגרמניה לפני יותר ממאה שנה, אך הוא אקטואלי גם בישראל, המציינת 50 שנות כיבוש השטחים הפלסטינים.

לרכישה מקוונת של הספר: http://www.resling.co.il/book.asp?book_id=965

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב