בג"ץ דורש ממח"ש למסור את כל המידע על תקיפת עובד ערבי על ידי שוטרים בת"א

מיסם אבואלקיעאן, שעובד בסופרמרקט במרכז תלאביב, הופל אל הקרקע ב-23 במאי 2016 והותקף עלידי כעשרה שוטרי מג"ב בלבוש אזרחי. לאחר שנפצע, לא קיבל טיפול רפואי ראשוני, נלקח לחקירה ולאחר מכן נשלח למעצר. בשעות הלילה המאוחרות בית משפט השלום בת"א הורה לשחרר את אבואלקיעאן אך הוחלט כי יועבר למעצר בית של יומיים. בנוסף, העובד קיבל באופן שערורייתי צו הרחקה של שבוע מת"א – מה שימנע ממנו להגיע לעבודתו ומהווה בפועל קנס כספי.

העובד, תושב חור'ה שבנגב, יצא ממקום עבודתו לזרוק זבל ונתקל בשני שוטרים בלבוש אזרחי שדרשו ממנו תעודת זהות. העובד ביקש מהאלמונים להזדהות בעצמם והם בתגובה תקפו אותו פיזית. האירוע נמשך זמן רב כשהשוטרים הזמינו תגבורת והכו קשות את העובד בעודו שוכב על המדרכה ברחוב. לאחר שנפצע, הוכנס לניידת משטרה ונאזק, רק מאוחר יותר הובל אזוק לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול רפואי.

כאשר נמסר בתקשורת על התקיפה כמה עשרות פעילי שמאל התאספו במקום התקיפה מול כיכר רבין וצעדו יחד עם מספר בני משפחת אבואלקיעאן בצעדת מחאה לעבר בית החולים איכילוב. שם, מנעה המשטרה מבני המשפחה להיפגש עם בנם. המפגינים צעקו "האלימות מתחילה משרי הממשלה!", "ביטחון לעובדים – ערבים ויהודים" ו"משטרה גזענית – לא מגינה עליי!".

2018-03-24_165537

עו"ד נועה לוי (שנייה מימין) לאחר הדיון בבית המשפט העליון, בשבוע שעבר (צילום: הוועד נגד עינויים)

אבואלקיעאן, מיוצג על ידי עו"ד נועה לוי, מובילת פרויקט האלימות המשטרתית בוועד נגד עינויים. בשבוע שעבר, בהוראת בג"ץ, נאלצה מח"ש להסכים להעביר את מלוא חומרי החקירה, כדי שניתן יהיה לבחון אם אכן נעשו מרב המאמצים על מנת למצות את הדין עם השוטרים האלימים.

"למיסם מגיעות תשובות. אבל לא רק למיסם, אלא לכל אזרח במדינה, שרוצה לדעת שהשוטרים מגנים עליו, ולא מתעמרים בו; ששוטר אלים שעבר על החוק ישלם על כך כמו אחד האדם; שאין תחליף לשקיפות, וכשגבולות נחצים, נזיפה משמעתית פשוט אינה מספיקה", מסרה עו"ד לוי.