'בגלל ונצואלה': ממשל טראמפ הטיל סנקציות כלכליות נוספות על קובה

ארצות הברית הטילה אתמול (שבת) סנקציות נוספות על קובה, "בעקבות תמיכתה בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו". משרד הסחר האמריקני מסר כי הוא מבטל את הרישיונות לחכירת מטוסים לחברות תעופה בבעלות קובנית וכן ירחיב את הסנקציות על המדינה כך שיכללו סחורות נוספות.

בהצהרה שפרסם ממשל טראמפ נאמר כי ארה"ב תגביל את הגישה של קובה למטוסים מסחריים, על ידי שלילת רישיונות קיימים עבור חכירה של מטוסים לחברות תעופה בבעלות המדינה ותדחה בקשות עתידיות לחכירות מטוסים. בנוסף, ארה"ב תרחיב גם את הסנקציות כך שיכללו בתוכן סחורות זרות נוספות, ותטיל מגבלות נוספות על הייצוא במדינה.

שר המסחר האמריקני וילבר רוס הצהיר כי הפעולה :מעבירה מסר ברור נוסף למשטר הקובני שעליהם להפסיק מיד את התנהגותם ההרסנית בבית ומחוצה לה". שר החוץ הקובני ברונו רודריגז הגיב בפוסט בטוויטר, והוקיע את המהלך כהסגר כלכלי המעיד על "פשיטת רגל מוסרית של מדיניות ארה"ב המבודדת ברמה הבינלאומית. טראמפ המושחת מוסיף לפגוע בעם הקובני".

גם נשיא קובה, מיגל דיאסקאנל, תקף בחריפות את העמקת המצור הכלכלי שהיטלה ארה"ב על קובה זה יותר מ-60 שנה. "לא תכניעו אותנו וחיזוקה של קובה היא התשובה ההולמת של צעדי הממשל", כתב.