בגלל העומס: המדינה חויבה להיכנס למו"מ עם עובדי המשק בבתי החולים הממשלתיים

בהמלצת בית הדין הארצי לעבודה, יקיימו המדינה וההסתדרות מו"מ אינטנסיבי לגיבוש מנגנון לבחינת טענות לעומסים על עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, ולטיפול בהם. זאת, לאחר שבית המשפט דחה את בקשתה של המדינה להקים מנגנון חד צדדי, בו ההסתדרות מהווה משקיף בלבד. ברקע הדברים פסיקת בית הדין האזורי הקובעת כי על המדינה לנהל מו"מ לקביעת מפתח תקינה לעובדים, והשפעת העומס על תנאי עבודתם. כך מסר האתר ההסתדרותי "דבר".

'כפר שאול' אחד מבתי החולים הממשלתיים (צילום: ויקיפדיה)

סגן נשיאת בית הדין הארצי, השופט אילן איטח, הורה לצדדים לקיים לפחות ישיבה אחת לשבוע, לפרק זמן משמעותי, בהובלת יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, והמשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין, ובהשתתפות רפרנט אגף התקציבים רועי רייכר, במידת הצורך. הצדדים ידרשו להגיש לבית הדין עדכון על התקדמות המו"מ בעוד 21 יום, וככל שאחד מהצדדים יגיע למסקנה שהמו"מ מוצה או שאינו מתקדם, יוכלו לבקש לכנס דיון תזכורת בבית הדין.

"אני מנהל מטבח" אמר יו"ר הועד הארצי של עובדי המנהל, המשק והפרארפואיים בבתי החולים הממשלתיים, אלי בדש, לאתר "דבר". בדש עובד בבית החולים שער מנשה. "אני גם עובד במטבח כי אין לי סגן. לפעמים אני גם נוהג ברכב ומחלק את האוכל. כל יום אני מסיים את העבודה, מאציל סמכויות והולך לבקר בבתי החולים האחרים. אני מגיע לבתי החולים ואנשים רועדים, באים אלי בצרחות על העומסים, אנשים קורסים. יש שישה בתי חולים עם סכסוכי עבודה שאני מחזיק (ושנמנעים מלשבות, נ.כ.), אבל אני מפחד לאבד את השליטה. מדברים איתי על הקמת ועדות, אבל אני רוצה שיפתרו לי את העומסים. אנחנו לא יכולים. הרי מי לא מגיע לבית חולים ורואה את זה? זה מופיע בחדשות כל הזמן".