בגלל המיזוג עם בנק מזרחי טפחות: עובדי בנק איגוד פתחו בשביתה

ועדי העובדים בבנק אגוד החליטו לפתוח בשביתה, בעקבות החלטת בית הדין לתחרות אתמול (חמישי). בית הדין אישר את מיזוג הבנק עם בנק מזרחי טפחות. בחוזר שנשלח אתמול לעובדים נכתב כי "היום נודע לנו כי בית המשפט אישר את המיזוג בין בנק אגוד לבנק מזרחי. החלטה אומללה זו תפגע במאות משפחות של עובדי בנק אגוד, תגרום לצמצום התחרות ולפגיעה בלקוחות הבנקים. לא נעמוד מנגד כאשר מטה לחמינו עומד להיכרת".

עובדי בנק איגוד מפגינים בעת כנס שנערך באוניברסיטת בן גוריון בהשתתפות מנהלי הבנק, במארס האחרון (צילום: ועד עובדים)

"לפיכך כצעד ראשון, כלל העובדים מתבקשים להפסיק את העבודה, לעזוב את המשרדים וללכת הביתה כעת ומחר הבנק יהיה סגור! ביום א' בשמונה בבוקר נחזור לעבודה כרגיל מכיוון שבמהלך היום נקבעה ישיבה עם ההנהלה. עם תום הישיבה נחליט על המשך הצעדים שננקוט". כאמור, בית הדין לתחרות (לשעבר בין הדין להגבלים עסקיים) אישר את המיזוג בין בנקים, מה שסולל את הדרך למיזוג הגדול הראשון בתחום הבנקאות מזה שנים.

בבנק אגוד מועסקים כ-1,200 עובדים, המאוגדים בשלושה וועדים פקידים, מורשי חתימה ואיגוד מערכות. העובדים הכריזו על סכסוך עבודה לפני כשנתיים, משנודע להם על המו"מ המתקיים בין הבנקים והחשש לפיטורי מאות.

העובדים כבר שבתו בחודש מארס האחרון כחלק ממאבק העובדים למנוע את המיזוג עם בנק במזרחיטפחות. העובדים התכנסו לכנס הסברה ארצי בסינמה סיטי בגלילות בו נאמר "אנחנו ממשיכים במאבק נגד מיזוג הבנק שיביא לפיטורי מאות עובדים ולרווחים של מיליארדים לטייקונים תוך פגיעה בתחרותיות ובציבור הרחב. בעלי הבנק צריכים להבין: לא תחתם שום עסקה בלי שיובטח עתידם ויובטחו זכויותיהם של כלל העובדים".