בגלל ההפגנה הצפויה: 'עמידר' ויתרה על פרס שמוענק על ידי ערוץ 7 של המתנחלים

בגלל הפגנה, חברת הדיור הציבורי "עמידר" ויתרה על פרס שמוענק על ידי ערוץ המתנחלים. החברה הודיעה הבוקר (ראשון) כי היא מוותרת על קבלת פרס ירושלים לעשייה חברתית, שהיה אמור להיות מוענק לה ביום שלישי בכינוס של העיתון "בשבע", מקבוצת "ערוץ שבע" של המתנחלים. ביום רביעי שעבר נחשף כי עמידר השכירה ל"ערוץ שבע" דירות בדיור הציבורי ואלה שימשו משרדים של הערוץ.

2017-02-12_194535

פעילים למען דיור ציבורי התכוונו להפגין מול "כנס ירושלים" שיתקיים במלון קראון פלאזה.
הפרס ניתן לחברת עמידר על ידי "קבוצת בשבע" גוף תקשורת המחזיק בערוץ 7 שמפעיל את האתר ומחזיק באמצעות חוזה שכירות על שם עמותת "סוכת עובדיה" ב-24 דירות השייכות למאגר הדיור הציבורי. הפעילים מסרו ש"קבוצת בשבע" המקושרת למפלגת הבית היהודי, תקומה ולאורי אריאל מחזיקה גם באתר הפועל מתוך דירות "עמידר" אותם דרש מבקר המדינה לפנות לפני מספר שנים

בכירי עמידר טענו בשבוע שעבר בדיון שנערך בכנסת ש"אכלוס הדירות אינו בתחום אחריותה". אבל האחראי הוא השר אורי אריאל, לשעבר שר השיכון, שנחקר ובוקר באופן חריף מאוד על ידי מבקר המדינה כשמכר דירות דיור ציבורי למקורבים במחירים מגוחכים, במקור הייתה אוחזת עמותת סוכת עובדיה ב31 דירות עמידר שמתוכן 7 נמכרו לעמותה במחיר של 250 אלף שקל כל אחת דירות שגודלן נע בין 80 מ"ר ל100 מ"ר דירות ששטחן גדול ממרבית דירות "עמידר" המצויות.

לדברי הפעילים, מכירות נוספות נעצרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה כאשר נחשפה הפרשה. השר אריאל מינה באותו הזמן את יצחק לקס לתפקיד היו"ר "עמידר". "לקס עתיד לעזוב את תפקידו בעוד כחצי שנה כשהוא מותיר אחריו ניחוח כבד של שחיתות", נמסר. "כיצד יעלה על הדעת שחברת 'עמידר' שנמצאת בהליך משפטי מול העמותה, כדי לפנות את הפולשים המתנחלים בדירות לא להם, תקבל מהם פרס?", שאלו הפעילים. ועוד: "אנו דורשות הקמת ועדת חקירה בכל הקשור להתנהלות המבישה והמושחתת של חברת עמידר
ודורשות פרסום דוח המבקר הנמצא על שולחנו. אנו דורשות שהצדק יעשה וראשי עמידר יפוטרו מתפקידם. אומרות די לגזל המשאבים ולשחיתות!".

ביום חמישי האחרון פורסם באתר מק"י כי 24 דירות בהתנחלות בית אל המיועדות לדיור ציבורי, מחוזקות בידי ערוץ 7. כך גילתה ח"כ אורלי לויאבקסיס (לשעבר "ישראל ביתנו") בוועדה לביקורת המדינה, שערכה ביום רביעי האחרון דיון מעקב אחר תיקון הליקויים שחשף מבקר המדינה במתן פתרונות לזכאי משרד הבינוי והשיכון הממתינים לדירות ציבוריות. ח"כ דב חנין (חד"ש –הרשימה המשותפת) הדגיש בדיון כי "זו התנהלות איומה". אבל אמירתו, נבלעה במהומה שהטביעה את הדיון בצעקות המחאה של חסרי הדיור נגד מדיניות משרד השיכון. יצוין ששר השיכון, יואב גלנט נטש את הדיון אחרי כחצי שעה.

ח"כ לויאבקסיס הוסיפה ש"עמידר משכירה לערוץ 7 דירות ציבוריות בניגוד לנהלים ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ובשכר דירה כאילו היה מדובר בזכאיםובתמורה מקבלת מאותו ערוץ, פרס על 'עשייה חברתית'". ח"כ חנין קרא לאנשי מבקר המדינה להיפגש עם ממתני הדיור הציבורי, ולאבחן מדיניות ממשלתית בהתנהלות איתם.