בגדה השמאלית יוקרן סרט הסוקר 48 שנות דיקטטורה פשיסטית בפורטוגל

בגדה השמאלית יוקרן מחר (מוצ"ש) בשעה 19:00 סרט הסוקר 48 שנות דיקטטורה פשיסטית בפורטוגל. מועדון קולנוע בגדה השמאלית פועל ברחוב אחד העם 70, תל אביב. שמו של הסרט של במאית סוסאנה דהסוסה דיאז הוא "48" הופק ב-2009 , 93 דקות, פורטוגזית, תרגום לאנגלית. יצוין שאחרי הקרנת הסרט תיערך שיחת עם הבמאית באמצעות הסקייפ.

2018-05-18_162131

הבמאית דהסוסה דיאז, יחד עם תמונות פורטרט של אסירים פוליטיים שנלקחו במהלך שנות הדיקטטורה בפורטוגל (צילום: אבנצ'י)

"48" מורכב מסדרה של תמונות פורטרט של אסירים פוליטיים שנלקחו במהלך שנות הדיקטטורה בפורטוגל. הדיוקנאות, שנוצרו בידי המשטרה החשאית של הדיקטטורה, מלוות בקולם של האסירים לשעבר שהיו עדים למנגנוני הדיכוי של הדיקטטורה, מתנגדי שלטון שזכו לראות את ארצם פותחת בעידן חדש. "לא יכולנו להימנע מהצילום אבל יכולנו להחליט איזו הבעה תהיה לנו" אומר אחד האסירים לשעבר. תצלום וצלם, שתיקה וזמן, פנים ופני שטח, אור וחושך, מטופלים בעדינות, כאילו היו אובייקטים פיסוליים, בידיה המדויקות של דהסוסה דיאז.

"48" הוא סרטה השני של דהסוסה דיאז, הבימאית הפורטוגזית המוערכת שהקדישה את יצירתה הקולנועית לעיסוק בצלקות שהותירו 48 שנות דיקטטורה על ארצה. הסרט הוא יצירה מהדהדת שזכתה בפרס הראשון בפסטיבל התיעודי היוקרתי סינמה דהריאל ב-2009. דהסוסה דיאז יוצרת בקולנוע שלה שפה פואטית מהודקת שעוסקת בנושאים של ארכיון, זיכרון וצילום. תציג את הסרט ותנהל את השיחה אחריו לליב מלמד.