בגדה השמאלית יוקרן הסרט 'חרושת ההסכמה: נעם חומסקי והתקשורת'

בגדה השמאלית יוקרן מחר (מוצ"ש) בשעה 20:00 הסרט "חרושת ההסכמה: נעם חומסקי והתקשורת". הסרט של הבמאים פיטר וינטוניק ומרק אכבר הופק ב-1992 בקנדה )167 דקות, אנגלית, תרגום לאנגלית) והוא מבוסס על ספרם של פרופ' נעם חומסקי ואדוארג ס. הרמן.

הסרט מציג את התיזה של חומסקי והרמן שהמדיה התאגידית, כמוסדות מונעי רווח נוטה לשרת ולקדם את סדר היום של האינטרסים של קבוצות בעלי ההון הדומיננטיות בחברה הקפיטליסטית. נקודת המוצא של הסרט היא בחינה ארוכה של תולדות הסיקור של ה"ניו יורק טיימס" את הכיבוש האינדונזי במזרח טימור, שלדברי חומסקי מדגימה את אי-נכונותה של התקשורת לבקר את בנות בריתה של האליטה החברתית.

בסרט תיעודי זה מציג הבלשן והפעיל הפוליטי השמאלי נועם חומסקי את מחשבותיו כיצד פועלת התקשורת ההמונית נגד הדמוקרטיה. התאגידים ובעלי ההון השולטים באמצעים שבהם רוב האנשים מקבלים את המידע שלהם, הוא טוען, בוחרים באופן סלקטיבי מה לכסות מסיבות הקשורות לאג'נדות אישיות ושמירת כוחם. לאחר שדן בדוגמאות, נותן חומסקי הצעות כיצד להיות אזרח מושכל. יציג את הסרט הבמאי אבי מוגרבי, אחרי הסרט תתקיים שיחה עם העיתונאי הוותיק מירון רפופורט, עורך האתר "שיחה מקומית".

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1339021799587931