בגדה השמאלית יוקרן הסרט המצרי 'קלאש' של הבמאי מוחמד דיאב

במועדון הקולנוע בגדה השמאלית יוקרן מחר (מוצ"ש) בשעה 20:00 הסרט המצרי "קלאש" של הבמאי מוחמד דיאב. הסרט הופק אשתקד, דובר ערבית עם תרגום לאנגלית בהשתתפות השחקנים נלי קארים, האני עאדל, אל סבל מוחמד.

2017-10-27_155331

זהו סרטו השני כבמאי של התסריטאי מוחמד דיאב שהוקרן בגדה השמאלית. גם סרטו הראשון "678" הוקרן במועדון הקולנוע.  "קלאש", סרט המתרחש כולו במקום אחד, בשיאה של דרמה פוליטית עכשווית במצרים. השנה היא 2013, מספר ימים לאחר הדחת האחים המוסלמים מהשלטון, בעקבות הפגנות ענק שהובילו להפיכה צבאית. תומכי האחים המוסלמים ומתנגדי ההפיכה יוצאים להפגין, מנגד כוחות הביטחון מגיבים באלימות, כאשר כל אדם ברחוב הופך לחשוד.

סיפור הסרט מתרחש כולו ב"זינזאנה" (רכב משטרתי להובלת עצירים) שאוסף לתוכו, באופן שרירותי, כל מי שנראה חשוד בהשתייכותו לאחים המוסלמים או למתנגדי ההפיכה. בתוך הזינזאנה מתאספים אנשים שונים ומגוונים, ללא קשר להשתייכותם הפוליטית, כאלה שנלקחו בטעות או על לא עוול בכפם, וגם כמה פושעי רחוב מקצועיים, כך הופכת הזינזאנה למעין מיקרוקוסמוס של החברה המצרית, על ניגודיה והאיבה הפוליטית שצמחה בתוכה.

הסרט הוא אתגר קולנועי עצום, לספר דרמה היסטורית כמעט בזמן אמת ואשר מתרחשת במקום אחד, ללא 'גיבורים', כאשר הסרט מתפקד כמטאפורה, אלגוריה ומשל על החיים במצרים.

דיאב לא מציע שום פתרונות בסרט, חוץ מהאנושיות, שבסופו של דבר מחברת בין כולם, למרות האיבה הפוליטית המדממת. את השיחה אחרי הסרט ינהל תאופיק אבו-ואיל.

 

טריילר של הסרט: https://www.youtube.com/watch?v=IWKBMpgfuh8