בגבעת חביבה ובמשכן לאמנות עין חרוד: שתי תערוכות ובמרכזן הכיבוש

בגלריית השלום במרכז האמנות המשותף גבעת חביבה (20.5) ואתמול (שבת, 27.5)במשכן לאמנות שבקבוץ עין חרוד נפתחו שתי תערוכות אמנות המנסות להשיב לשאלות: היכן נמצאת הארץ הזאת? כיצד היא והאנשים שבה, על שונותם, מושפעים מקיומה של פעולה כובשת "זמנית", שהחלה בשנת 1967 ונמשכת עד היום? בהזמנה לתערוכה שנפתחה בגבעת חביבה נכתב: "זו הזדמנות להסתכל ל-50 שנה האלה בעיניים, בעיניים פקוחות״.

2017-05-28_174442

בתערוכה מציגים 23 אמנים יהודים וערבים את העבר וקוראים את ההווה ואת העתיד האפשרי לארץ הזאת כפי שהם רואים. התערוכה מציגה גוף עבודות רב תחומי הכולל ציור, צילום, פיסול, צורפות, קרמיקה, וידאו, מיצב ומיצג.

התערוכה נוצרה בשיתוף פעולה ודיאלוג רעיוני בין 11 צמדי אמנים הכוללים מחשבה ופעולה. העבודות מציגות היבטים שונים של פרשנות שלהם את הכיבוש בשנת 2017, בין הנושאים: משמעותו של בית, חברה בחרדה, הכיבוש כפעולה אוטואימונית. האמנים המשתתפים הם: אבנר זינגר, אחמד כנעאן, אסד עזי, גרשון קניספל, דגנית שטרן שוקן, דניאלה שרייה, הגר מיטלפונקט, יעל לב, מוחמד אבו רקייה, מוטי גולן, מירב היימן, נאוה הראל שושני, סמאח שחאדי, עבד עאבדי, עדי בצלאל, פריד אבו שקרה, צביקה אלטמן, קטיה איזבל פילמוס, ראוף אבופאני, ראניה עקל, רפי מינץ, תמר אבני שליט ודובי הראל.

נקודת המבט של התערוכה שנפתחה במשכן לאמנות עין חרוד שונה. זה פרויקט מיוחד לציון 50 שנה לכיבוש, תחת הכותרת: "אופוריה". הפרויקט סוקר את תקופת מלחמת יוני 67' מפרספקטיבה של 50 שנה, במבט אמנותי וחברתי רחב.

פרויקט אופוריה הוא אשכול של חמש תערוכות, המשלבות מאות יצירות של אמנים ישראלים מובילים, צילומי מלחמה נדירים, מיצב סאונד, הדפסי רשת ושידורים חיים. כולם מציגים נקודות מבט שונות על מלחמה זו והשלכותיה על החברה הישראלית במהלך יובל השנים.

יניב שפירא, אוצר ראשי של פרויקט אופוריה מסר: "אופוריה במשכן הוא ניסיון אתגרי להתמודד עם פרק היסטורי חשוב זה, שהיה נקודת מפנה בחברה הישראלית". בין המציגים בחמש התערוכות של הפרויקט: יגאל תומרקין, אורי ליפשיץ, דוד וקשטיין, אביבה אורי, גל וינשטיין, אוסאמה סעיד, שחר שריג, שוקה גלוטמן, ז'יל קארון, גיא ברילר, דני לביא ואריק בונונו.

מ"א

שעות הפתיחה של גלריית השלום בגבעת חביבה: א'-ה' 16:00-9:00 ו'-ש' בתיאום מראש עם המשרד. ביקור קבוצות נא לתאם מראש.

04-6372824 | artgvha@givathaviva.org.il

שעות הפתיחה של התערוכה במשכן לאמנות עין חרוד: א׳ה׳ 16:30-9:00, ו׳ וערב חג 13:30-9:00, שבת וחג 16:30-10:00; 04-6486038

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב שעות הפתיחה של גלריית השלום בגבעת חביבה: א'-ה' 16:00-9:00 ו'-ש' בתיאום מראש עם המשרד. ביקור קבוצות נא לתאם מראש.