בבית לחם נפחת המלון עם הנוף הגרוע ביותר בעולם: חומת ההפרדה

הפעיל ואמן הרחוב הידוע בכינויו בנקסי הכריז אתמול (שישי) על חנוכת מלון חדש, אותו הוא מגדיר "המלון עם הנוף הגרוע ביותר בעולם". על פי כתבה שפורסמה ב"גרדיאן" הבריטי, המלון שייחנך החודש בבית לחם הוא "שילוב בין מקום אירוח, פעולת מחאה ועבודת אמנות".

המלון החדש צופה מקרוב מאוד על גדר ההפרדה בין ישראל לרשות הפלסטינית והוא יכלול תשעה חדרי אירוח. האמן הבריטי המסרב לגלות את שמו מעוניין לקדם בעזרת המלון דיאלוג בין צעירים ישראלים, שיבואו להתארח בו, לתושביה הפלסטינים של בית לחם. כתבת ה"גרדיאן" אמה גרהאם הריסון, שפגשה את מנהלי המלון של בנסקי, כתבה שהם רואים בו יוזמה עסקית רצינית והודפים את הטענות לפיהן מדובר בגימיק.

2017-03-04_165100

ה"נוף" הנשקף מאחד מחדרי המלון: גדר ההפרדה (צילום מסך: צ'נאל 4)

מיקומו של המלון, מחוץ לעיר בית לחם, צמוד לחומת ההפרדה ובתחומי שטח בשליטה ביטחונית ישראלית,  מאפשר לישראלים להתארח בו מבלי לעבור על החוק הקולוניאלי הישראלי. כדי לעודד שיח בין הישראלים לפלסטינים יוצגו במלון תערוכות של אמנים פלסטינים, שלדברי בנסקי אינם יוכלים לנסוע, ואינם זוכים להזדמנות להציג את העבודות שלהם במקומות אחרים. העיצוב במלון יוצר לדברי מקימיו "אווירה קולוניאלית". כחלק מגישה זו יוגש במלון תה מסורתי של אחר הצהריים.

המקימים מקווים שימשוך אורחים מזדמנים, שירצו לבקר באתר. כמו כן יפעל במלון מוזיאון קטן. באחת התצוגות שלו רואים בובת שעווה של הלורד בלפור חותם על הצהרתו לאור עששית, כאשר ברקע תלויה על הקיר מפה גדולה של המזרח התיכון. יצוין שבנקסי, מתנגד בחריפות לכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטינים, לפני כעשור וצייר על חומת ההפרדה בעיר כמה מיצירותיו המפורסמות.