בבגדאד ניסו לפוצץ את מטה המפלגה הקומוניסטית עיראקית; אין נפגעים

אלמונים ניסו אתמול (שישי) לפוצץ את מטה המפלגה הקומוניסטית עיראקית שברחוב אלאנדלוס שבמרכז בגדאד. דובר המפלגה מסר כי לא נרשמו נפגעים רק נזקים. דובר המפלגה מסר הבוקר כי "שלושה מטעני חבלה הונחו בחצר האחורית של המטה, אך למזלנו לא נרשמו אבדות בנפש".

לדבריו "התקפה זו, יחד עם מעשי איבה אחרים שנרשמו בשבוע האחרון מאז הבחירות לפרלמנט, לא יימנעו מהקומוניסטים יחד עם כוחות דמוקרטיים נוספים, נמשיך להיאבק למען מדינה דמוקרטית ולמען צדק חברתי. אין לנו ספק שמעשה החבלה הנפשע הוא התגובה שך גורמים המתנגדים לעצמאות עיראק והמנסים 'לנקום' את ניצחונם של מועמדי גוש 'סיירון' בבחירות האחרונות".

2018-05-26_193248

מפגיני ה-1 במאי ברחובות בגדאד (צילום: המפלגה הקומוניסטית העיראקית)

אכון, תוצאות הבחירות שנערכו לפני שבועיים הפתיעו וריגשו רבים. הגוש המוביל הוא הצועדים למען רפורמה – "סאיירון" (54 מושבים) בראשות מוקתאדה אסאדר, איש דת ממשפחת אייטולות מפורסמת שלחם נגד האמריקנים ונגד דאעש, וחבר הפעם אל המפלגה הקומוניסטית העיראקית ואל חמישה ארגונים אזרחיים שנאבקו נגד כיתתיות, נגד שחיתות ובעד עיראק עצמאית (לא תחת השפעה אמריקאית או איראנית).

כינון הקואליציה הסאדריסטיתקומוניסטית היא תפנית חשובה. המפלגה הקומוניסטית הייתה דומיננטית בעיראק בשנות ה-50, אך חוסלה בידי משטר סדאם. בבחירות הקודמות זכתה בנציג אחד בלבד. ביולי 2015 החלו פעילים חברתיים משישה ארגונים חילוניים שונים, ביניהם קומוניסטים, להפגין נגד פלגנות עדתית, בעד רפורמות בשירותים הציבוריים ונגד שחיתות. ההפגנות נערכו בכל שבוע בבגדד, והתפשטו לערים נוספות. באפריל 2016 הפגינו אלפים שטיפסו על חומות ה"אזור הירוק", בו יושבת הממשלה, וכבשו את המדשאות הנקיות, המזרקות שופעות המים הזכים, החשמל הזמין תמיד והפאר שאינו קיים אצלם.

על תוצאות הבחירות בעיראק ומשמעותן, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018break/05/G20_2018.pdf