באשדוד ובכפר סבא יפגינו במוצ"ש נגד ראשי העיר בעקבות הקנסות בשבת

בתוך שלוש יממות השיגו התושבים שפרסמו את העצומה "נלחמים על הבית – כפר סבא תישאר פתוחה בשבת" יותר מפי ארבע ממספר החתימות שייעדו לעצמם. נכון לשעות הצהריים יותר מ4,100 תושבים, כשהיעד של המפרסמים היה 1,000. בעצומה המקוונת נאמר "אנחנו, תושבות ותושבי כפר סבא, מזועזעים מהחלטת עיריית כפר סבא לחלק קנסות לעסקים הפועלים בשבת. לא ניתן לכפייה הדתית להרוס את החיים החופשיים שלנו כאן. אנחנו דורשים את עצירת חלוקת הדוחות לעסקים והמשך הפעילות בשבתות". עוד נמסר כי התושבים מתכוונים להפגין מול בניין העירייה במוצאי שבת, בשעה 19:30.

2018-02-09_170403

העצומה וההפגנה המתוכננת התארגנו בעקבות התראות שחילקו פקחי העירייה ביום ראשון האחרון לעסקים במתחם אושילנד "על עבודה בשבת". במכתב ששלח התובע העירוני של העירייה, ישראל בר סלע, הוא מזהיר את בעלי העסקים מפני נקיטה בצעדי אכיפה – לרבות אפשרות של הגשת כתב אישום – בעקבות "עבירות כנגד הוראות חוק העזר העירוני לכפר סבא".

כמו כן, עשרות תושבי אשדוד אמש (רביעי) מחוץ לישיבת מועצת העיר וקראו לראש העיר מהליכוד, יחיאל לסרי, להתפטר מתפקידו. זאת במסגרת המאבק נגד סגירת בתי עסק בעיר בשבת וחלוקת הקנסות לעסקים. ביום שבת האחרון חילקה העירייה קנסות לראשונה זה שלוש שנים לבתי עסק שפתוחים בשבת במתחם הביג פאשן שבעיר.

לעצומה נגד בכפייה הדתית בכפר סבא: https://www.atzuma.co.il/kfarsabaopen

ההפגנה מול עיריית כפר סבא בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/153920585309982