באיסטנבול נעצרו ראשי ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי בטורקיה

ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי מסר היום (חמישי) כי המשטרה בטורקיה עצרה את מנהלת הארגון במדינה, אידיל אסר, ו-11פעילים נוספים, וקרא לשחרורם המיידי. לדברי הארגון, שוטרים פשטו על סדנת ביטחון דיגיטלי וניהול מידע שנערכה באיסטנבול שבה השתתפו ועצרו 12 פעילים.

2017-07-06_205020

מנהלת אמנסטי בטורקיה, אידיל אסר (צילום: אמנסטי)

ככל הידוע לאמנסטי, נמנעה מכל העצורים פגישה עם עורכי דין זכות שעומדת למשטרת טורקיה ביממה הראשונה למעצר – וגם נשללה מהם הזכות ליצור קשר עם בן משפחה, שהיא זכות שעל פי החוק הטורקי חייבת להישמר מיידית. יחד עם אסר ושבעת פעילי זכויות האדם הטורקיים שנעצרו, היו גם אזרח גרמניה ואזרח שבדיה שהעבירו את ההכשרה למשתתפי הסדנה, וכן בעל המלון שבו התקיימה הסדנה. הפשיטה הזו באה פחות מחודש לאחר ששלטונות טורקיה עצרו את יו"ר אמנסטי בטורקיה, טאנר קיליץ', בשל טענות חסרות בסיס.

מזכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל, סאליל שאטי, אמר כי "אנחנו מוטרדים עמוקות ואף זועמים על מעצרם הבוטה, ללא סיבה, של כמה מפעילי זכויות האדם הבולטים בטורקיה, לרבות מנהלת אמנסטי בטורקיה". "החזקתה במעצר בבידוד, ומעצרם של מגיני זכויות אדם בשעה שהשתתפו בסדנת הכשרה שגרתית, הם ניצול גרוטסקי לרעה של כוח, שמדגיש את המצב המסוכן שעמו מתמודדים פעילי זכויות האדם בטורקיה. חובה לשחרר מיידית, ללא תנאים, את אידיל אסר ואת אלו שנעצרו איתה", הוסיף שאטי.

מזכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל פנה למנהיגים המשתתפים בוועידת ג'י 20 בהמבורג ואמר כי "כעת, כשהנשיא ארדואן בקרבם, יהיה זה זמן טוב להשמיע קול נחוש ולקרוא לשחרורם של כל פעילי זכויות האדם הכלואים בטורקיה".