באיגוד העובדים הסוציאליים מודאגים מההתקפה נגד העבודה המאורגנת במערכת הבחירות

באיגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות מודאגים מההתקפה של מועמדי הימין נגד העבודה המאורגנת בישראל וקראו לחדול מכך. לדברי האיגוד "העבודה המאורגנת בישראל תחת מתקפה. במדינות בהן יש יותר עובדים מאוגדים, יש יותר שוויון. העבודה המאורגנת מאפשרת לעובדים להיאבק על זכויותיהם ולדרוש את שמגיע להם". "העבודה המאורגנת היא חלק מהחוסן החברתי שלנו, תורמת לתחושת הביטחון האישי והמסוגלות של עובדים ומסייעת להם להתמודד עם משברים ואתגרים בחייהם האישיים. הגבלה של העבודה המאורגנת תפגע בכלל העובדים במשק, גם באלו שאינם מאוגדים", הדגישו.

הפגנה למען הסכם לאבטחת העובדים הסוציאליים במקום העבודה בקריית הממשלה, 1 באוגוסט 2019. ראשונה משמאל: יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

השבוע נמסר כי לאחר שנתיים של שביתות, עיצומים וחסימת צמתים, השבוע הושגה פריצת דרך במו"מ בנושא מוגנות העובדים הסוציאליים במקום העבודה ומחוצה לו יוקם מערך אבטחה לאומי לשירותי הרווחה. כך מסרה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני. כך סוכם ביום רביעי שעבר בתום ישיבת מו"מ בנושא המוגנות בהשתתפות ארנון ברדוד, יו"ר ההסתדרות, יחד עם נציגים בכירים ממשרד האוצר, מרכז השלטון המקומי, ממשרד הרווחה וראשי איגוד העובדים הסוציאליים. בשלב הראשון, מוקמת יחידת המטה שתקבל לידיה את האחריות לבניית מערך האבטחה וניהולו. תקציב היחידה המלא ייקבע בפגישת מו"מ נוספת אשר תתקיים לאחר הבחירות.