באוסטריה החלו המחאות נגד מפגש בילדרברג של ההון והשלטון העולמי

באוסטריה החלו המחאות נגד מפגש בילדרברג של ההון והשלטון העולמי. על כך מסר הבוקר (שבת) העיתון הקובני "גראנמה". האירוע החשאי הגדול (ללא מסיבות עיתונאים, ללא החלטות או פרוטוקולים) החל ביום חמישי בלילה. האבטחה סביב המקום היא מאוד מחמירה. המשטרה עוצרת כל מי שמתקרב למתחם וקונסת את "משיגי הגבול" ב-400 יורו. 2,100 שוטרים מאבטחים את המקום והמפגינים מתכננים הפגנה גדולה במוצאי שבת, למרות שהכביש היחיד המוביל למלון חסום.

הכנס, שנערך במלון יוקרה בטלפס, מאובטח גם על ידי מסוקים צבאיים, נמשך 4 ימים ומקבץ כ-140 משתתפים מ-22 מדינות. המשתתפים הם בכירי הפוליטיקה, הפיננסים, העסקים והאקדמיה בעולם. בין האורחים ניתן למצוא ראשי ממשלה, בנקאים בעלי ההון בענפי הטכנולוגיה המתקדמת. ביניהם: שר החוץ האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, ראש נאט"ו ומנהלים כמו אריק שמידט מגוגל והיו"ר של חברת התעופה "ריינאייר" מייקל אולירי. בין יתר המשתתפים ניתן למצוא את ראש סוכנות הביון האמריקאית לשעבר דייויד פטראוס, איש הצבא הבכיר ג'ון אלן, המשמש כעת בתור השגריר האמריקאי בקואליציה נגד ארגון המדינה האיסלאמית, הכלכלן מרטין פלדסטיין וראש יורוגרופ ירוון דיסלבלום. גם שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן, ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, גורמים בכירים בתקשורת ואפילו בני מלוכה, בדמותה של נסיכת הולנד ביאטריקס משתתפים בדיונים. יצוין שהרוב המוחלט של המשתתפים הם גברים – 106 לעומת 27 נשים. בין הנשים ניתן לציין את יו"ר בנק סאנטנדר הספרדי, אנה בוטין; יו"ר חבר הנאמנים של רשות השידור של בריטניה, רונה פיירהיד ואת זאני מינטון בדואס, העורכת הראשית של השבועון הבריטי השמרני רב התפוצה "אקונומיסט".

2015-06-13_195107

אבטחה סביב הכנס היא מאוד מחמירה. המשטרה עוצרת כל מי שמתקרב למתחם וקונסת את "משיגי הגבול" ב-400 יורו (צילום: גראנמה)

קבוצת בילדרברג (הקרויה גם כנס בילדרברג או מועדון בילדרברג) הוא כנס שנתי, לא רשמי, על סמך הזמנה בלבד של בכירים בעולם הפוליטי והתקשורת, בעלי הון יחד עם פקידים בכירים מהארצות האימפריאליסטיות הגדולות בצפון אמריקה ומערב אירופה. הישיבות סגורות לציבור ולעתים קרובות מוזמנים לישיבות אלו מנהיגים פוליטיים שצפויים לעלות לשלטון בארצם.

המלונות שבהם נערכים הכנסים אינם נגישים לאף אורח שאינו מהמוזמנים לכנס לאורך כל תקופת הכנס. הכנס מאובטח על ידי חברת שמירה פרטית, כוחות שיטור ועובדי השירותים החשאיים. עיתונאים המנסים לדווח מהכנס נתונים להטרדות. לדוגמה, במהלך הכנס שנערך ביוון לפני שש שנים, העיתונאי הבריטי צ'ארלי סקלטון נעצר פעמיים לאחר שצילם את רכבי המשתתפים. הפוליטיקאי האיטלקי השמאלי מריו בורגזיו מהפרלמנט האירופאי נעצר ואף גורש מאזור הכנס בשווייץ ביוני 2011. המוחים נגד הכנס טוענים כי במקום זה נערכים מפגשים כדי לקדם את השתלטות הגלובליזציה הקפיטליסטית ושלהחלטות הלא-פורמליות של הכנס משקל רב להחלטותיהם של הפרלמנטים.