באונ' תל-אביב יתקיים כנס תושבים ארצי בעקבות התכנון הניאו-ליברלי ההרסני

כנס ארצי של תושבי בסוגיות התכנון ייערך ביום שישי הקרוב, 1 ביוני, בבניין נפתלי באוניברסיטת תלאביב. מארגני הכנס מסרו ש"מעולם בתולדות מדינת ישראל לא חוותה הארץ שינויים כל כך דרסטיים ומשמעותיים כפי שחווה ישראל בעשורים האחרונים. קצב הבנייה, הוספת תשתיות ופגיעה בלתי הפיכה בשטחים הפתוחים בהליכים מזורזים, קצרי ראות ונעדרי חזון תכנוני הינם חסר תקדים. עד כדי כך הם חסרי תקדים, שישראל ונופיה, החי, הצומח והמורשת ההיסטורית והארכאולוגית שלה נמצאים בסכנת כליה. לא מפני פצצת גרעין אירנית ולא מפני אויב חיצוני, אלא בשל בנייה חסרת תקדים בהיקפה ובלתי מתחשבת בארץ ובתושביה".

2018-05-27_201109

מערכות תכנון לקויות, תהליכים מזורזים ושטחיים מבית היוצר של הותמ"ל ודחף לבנות בכל מחיר יוצרים מציאות תכנונית לקויה ובלתי הפיכה במרחבים עירוניים נרחבים. "מציאות זו פוגעת בתושבים רבים ובאיכות חייהם ובריאותם והינה מהווה בכייה לדורות".

נגד התופעה של תכנון ברוח הקפיטליזם הניאוליברלי קמו בשנים האחרונות עשרות רבות של התארגנויות תושבים ברחבי הארץ מאילת בדרום ועד קריית שמונה בצפון ששמו להן מטרה להגן על הארץ וערכיה הטבעיים וההיסטוריים ולפעול למען מציאות תכנונית שפויה. "רובן ככולן של התארגנויות אלו פועל מתחת לרדאר התקשורתי והן אנונימיות לציבור הרחב. אך המאבק שהן מובילות הינו בעל השפעה אדירה על דמותה של ארצנו ועל המורשת שנשאיר לילדינו ולנכדינו", נמסר עוד.

מטרת הכנס ביום שישי היא להפגיש את ההתארגנויות והניסיון של הפעילים מרחבי הארץ, להפגיש את הפעילים בתחום עם מקבלי החלטות וארגונים שפועלים בתחום ולהקנות כלים לשינוי. מאחורי היוזמה עומדים, בין היתר: משמר התכנון, אנו, אדם טבע ודין, בית ספר ללימודי הסביבה של אוניברסיטת תלאביב, מגמה ירוקה, וארגון הגג חיים וסביבה.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/274355533105347

לפרטים נוספים והרשמה: https://goo.gl/ie9XUd