באוניברסיטת בן גוריון מרצים וסטודנטים יפגינו למען חופש ביטוי

הפגנת המחאה נגד החמרת ההגבלות על חופש הביטוי בקמפוס ולמען הבעת תמיכה בסטודנט עמית סלומון, שנדרש עדיין לעמוד לדין משמעתי על מחאתו נגד זיהום הסביבה על-ידי קונצרן כי"ל המופרט שבבעלות עידן עופר, בעת כנס "דה מרקר" בקמפוס, תתקיים מחר (שני) בשעה 10:00 מול ספריית ארן שבקמפוס הבאר-שבעי.

5

בסוף נובמבר האחרון נציגי כי"ל הגיעה לאוניברסיטת בן גוריון כדי לממן כנס של "דה מארקר" ולהציב את היו"ר שלהם באחד הפאנלים. "אולי הם חושבים שהם יכולים לקנות את האהדה שלנו ואת האוניברסיטה בכסף. באתי עם שאר הפעילים של "מגמה ירוקה" על מנת להגיד שכסטודנטים לא ניתן לשכוח את הרשלנות הפושעת של כי"ל באסון נחל אשלים שקרה בשנה שעברה, ובכלל האסונות שלהם הם אחראיים במחדל", הסבירה אחת ממשתתפות המחאה את הרקע למחאה.

סלומון כתב פוסט בפייסבוק ובו הוסיף "כפעיל חברתי אני יודע שהשלטונות ומוקדי הכוח שמולם אנחנו מוחים יגבו מאיתנו מחיר על הדעתנות שלנו. שום דבר לא הכין אותי למה שקרה בפועל ביום הכנס. ביטחון האוניברסיטה גרם לי ולחבריי להרגיש לא כסטודנטים אכפתיים, שבאו להעלות נושא חשוב לדעת הקהל בצורה לא אלימה, אלא כמו פושעים. פליירים שחילקנו לבאי האוניברסיטה מחוץ לתחומה הוחרמו לאחר חיפוש בכניסה לאוניברסיטה מכל סטודנט. מדבקות הורדו מהבגדים כתנאי לכניסה. בפאנל התחפשתי ליעל, כחלק ממייצג אמנותי מחאתי, והתקרבתי לבמה על מנת לחלק את פרס 'המזהם הגדול של הנגב' לכי"ל. נגררתי החוצה ע"י קב"ט האוניברסיטה וארבעה מאבטחים, בלי שהתנגדתי או הפעלתי כוח כלשהו. לאחר שהוצאתי והוחזקתי בחוץ מול הקיר זמן ממושך, למרות שלא הייתי סכנה, נכנס הקב"ט וחיפש תעודה מזהה בתיקי, בלי להודיע לי ולא בנוכחותי".

עוד הוסיף "כעת אני מואשם בדין משמעתי באוניברסיטה בתקיפת קב"ט האוניברסיטה (למרות שכל מי שהיה בקהל ראה שלא היה שום דבר), פגיעה בכבוד האוניברסיטה והתנהגות שאינה הולמת סטודנט. אני עלול להיות מורחק מהאוניברסיטה, רק כי לאוניברסיטה או למחלקת הביטחון לא מתחשק שמישהו יבקר את כי"ל בתחומה.
בעיקר עצוב לי, שזו האוניברסיטה שבה אני לומד".

קבוצה של מרצים שלחו מכתב תמיכה בסלומון ובין היתר כתבו "מצער כי במקום לקיים בירור משמעתי עם מאבטחי האוניברסיטה על האלימות שנקטו כלפי מר סלומון והחרמת חומרי ההסברה, בחרה האוניברסיטה להגיש קובלנה נגד סטודנט לתואר שני ללימודי אקולוגיה ואיכות סביבה, שעל חשבון זמנו הפרטי, מתוך אידאלים ורצון טוב, נוטל חלק בקיום נושא איכות הסביבה בישראל ומיישם את לימודיו הלכה למעשה".

עוד הם הדגישו "דיכוי הפעילות המחאתית כמו גם האלימות שננקטה כנגד עמית מצטרפות, לראייתנו, לאווירה כללית של השתקת מחאות והגבלת חופש הביטוי באוניברסיטה.  אווירה אותה ראינו לאחרונה בהתנהלות מגבילה של מחלקת הביטחון והאוניברסיטה ככלל בנוגע למחאות כנגד גירוש מבקשי המקלט ועוד. זהו מקרה נוסף המדגיש את חשיבות תהליך שינוי התקנון הנוגע לפעילות הפוליטית בקמפוס". בין החותמים: פרופ' דני פילק, המחלקה לפוליטיקה וממשל; פרופ' לין שלר, המחלקה לפוליטיקה וממשל; ד"ר מיכל גבעוני, המחלקה לפוליטיקה וממשל; לירז יפה, המחלקה לפוליטיקה וממשל; ד"ר שרית הלמן, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה; ד"ר ניצה ברקוביץ, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה; פרופ' לב גרינברג, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה; ד"ר אפרים דוידי, המחלקה לעבודה סוציאלית; פרופ' אורן יפתחאל, המחלקה לגאוגרפיה ופיתוח סביבתי; פרופ' עמית שכטר, המחלקה לתקשורת; פרופ' ניב גורדון, המחלקה לפוליטיקה וממשל; פרופ' אורי רם, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה; ד"ר אורי שוויד, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

ד"ר קתרין רוטנברג, המחלקה לספרויות זרות ובלשנות והתכנית ללימודי מגדר; פרופ' רוני קאופמן, המחלקה לעבודה סוציאלית; ד"ר איריס אגמון, המחלקה ללימודי המזרח התיכון; ד"ר חיים וייס, המחלקה לספרות עברית; פרופ' ורד סלונים-נבו, המחלקה לעבודה סוציאלית ופרופ' מנחם קוג'מן, המחלקה למתימטיקה.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/182207182430925