באבו-כביר שבדרום תל-אביב יפגינו שוב נגד גירוש תושבי השכונה

בשבת האחרונה התקיימה בצומת הרחובות לבון ובן צבי הפגנה נגד גירוש תושבי שכונת אבוכביר מביתם. בהפגנה השתתפו עשרות מתושבי השכונה, וגם פעילים מטעם הפרלמנט האזרחי של ת"איפו, ארגון גג לפעילים חברתיים מכל רחבי העיר. המפגינים חסמו את הצומת למעבר כלירכב, וניידת משטרה הגיעה למקום. כך מסר השבוע "זו הדרך".

5

השכונה קמה על חורבותיה של השכונה הפלסטינית בעלת אותו השם, ותושביה הנוכחיים יושבו בה בתחילת שנות ה-50 בשליחות המדינה במטרה למנוע את שיבת הפליטים. למרות גביית מסים מהתושבים, עיריית תלאביב הזניחה את השכונה במשך שנים ארוכות. התושבים נאלצו לדאוג לתשתיות השכונה בעצמם: סללו כביש, תיקנו את מערכת הביוב ותחזקו מבנים קהילתיים, למשל בית הכנסת הפרסי בשכונה.

בשנת 2010 הפקיעה העירייה את הקרקע ממנהל מקרקעי ישראל, ופעלה כדי לפנות את תושבי השכונה ללא הצעת דיור חלופי הולם. לטענת העירייה, פינוי השכונה נועד להרחבת "פארק החורשות" הנמצא בקרבת מקום, אך התושבים מבטלים טענות אלו בבוז. הם סוברים, בהתבסס על מקרים דומים בדרום העיר, כי מדובר בכסות לפרויקט נדל"ן יוקרתי. מחר, מוצאי שבת ב-21:00, יתכנסו תושבי השכונה להפגנה נוספת באותו הצומת.