ארמנים הפגינו בנתניה בדרישה להפסיק את מכירת הנשק המתקדם לאזרבייג'ן

עשרות ארמנים הפגינו ביום שלישי מול משרדי חברת אלביט מערכות ברחוב הגביש בנתניה בדרישה להפסיק את מכירת הנשק המתקדם לאזרבייג'ן. ההפגנה נערכה בעקבות סרטו של איתי אנגל "המלחמה שלהם – הנשק שלנו", ששודר בשבוע שעבר בתכנית "עובדה" בערוץ 12.

ההפגנה אורגנה על ידי איחוד הקהילות הארמניות בישראל שמסר "ביום חמישי האחרון כולנו צפינו בתוכנית 'עובדה' כיצד כלי נשק מתקדמים תוצרת ישראל פוגעים והורגים באוכלוסייה הארמנית של ארצאך. הכתבה של איתי אנגל עוררה הדים רבים ויצרה מומנטום חיובי שעשוי להביא לשינוי מדיניות יצוא הנשק של ישראל. חשוב מאוד שדווקא כעת, כאשר האזרים פועלים לחידוש מלאי הנשק המתקדם העומד לרשותם, נצא אנו ונפגין מול אותן תעשיות נשק המתעשרות על חשבון חייהם של חפים מפשע".

ההפגנה נגד מכירת נשק ביום שלישי מול משרדי אלביט בנתניה (צילום: איחוד הקהילות הארמניות בישראל)

האיחוד הקהילות הארמניות בישראל הוקם בסוף 2020 ומטרתו לאחד בין הקהילות והארגונים הארמנים השונים הפועלים בארץ. האיחוד התרים כספים לארמנים שנפצעו במלחמה וקיים מספר מחאות בתל-אביב, בירושלים ובחיפה.

יצוין נשק מתוצרת חברות ישראליות, הכולל מל"טים "מתאבדים" וטילים מדויקים, שימשו גורם מכריע בניצחונה של אזרבייג'ן במלחמה שנערכה בינה לבין ארמניה בנובמבר האחרון. בשבוע הראשון של המלחמה החזרה ארמניה את שגרירה בתל-אביב במחאה על כך שישראל המשיכה למכור לאזרבייג'ן נשק גם בזמן המלחמה.

 

עוד על מכירת נשק לאזרבייג'ן:

דו"ח מכון שטוקהולם לחקר השלום: תוך חמש שנים ייצוא הנשק של ישראל גדל ב-59%

 

סרטון – מחאות הארמנים בישראל נגד מכירת נשק לאזרבייג'ן:

https://www.facebook.com/ANCJerusalem/videos/380322959981510