ארה"ב: לילה שני של עימותים בין אזרחים למשטרה בגלל הרג שחורים בידי המשטרה

לילה שני של מחאות, עימותים והפגנות בין אזרחים למשטרה נרשם בעיר שארלוט שבקרוליינה הצפונית שבארצות הברית. המחאה החלה עם מותו של אזרח שחור, קית סקוט, בן 43, בידי המשטרה. במהלך ההפגנות נורה גבר ונפצע אנושות. כמו כן, לדברי המשטרה, 16 שוטרים נוספים נפצעו קל באירועים. המפגינים חסמו צרירים מרכזיים בעיר.

2016-09-22_193726

הפגנות הלילה בשארלוט (צילום: אדם ריו)

מושל קרוליינה הצפונית הכריז הלילה (חמישי) על מצב חירום וגייס את המשמר הלאומי ואת משטרת הדרכים על מנת לסייע למשטרת שארלוט לדכא ברוח את ההפגנות שפרצו בעיר. מפקד משטרת שארלוט, קר פטני, דיווח בתחילה כי האדם נהרג, אולם לאחר מכן גורמים בעירייה אמרו כי הוא נפצע באורח אנוש ונלחם על חייו בבית החולים. פטני לא מסר את זהותו של האיש והאם הוא לקח חלק מהפגנות, אולם הבהיר כי הוא נורה "בידי אזרח אחר ולא על ידי שוטרים". 16 שוטרים נפצעו במהומות. המושל, פאט מקרורי, אמר כי הוא פועל על פי בקשתה של מפקד משטרת שרלוט. "כל אלימות שתופנה כלפי אזרחים או שוטרים או להרס רכוש, לא תתקבל", אמר המושל בהצהרה

המחאה בשארלוט אירעה כמה שעות אחרי המחאות בעיר טולסה, אוקלהומה, שם אדם שחור לא חמוש נורה למוות על ידי שוטרת. גם שם התאספו אלפי בני אדם להפגנה גדולה. ההמונים קראו להדיח את השוטרת בטי שלבי, שירתה למוות ביום שישי האחרון בטרנס קרצ'ר בן 40, במהלך בדיקה באמצע הכביש שתועדה על ידי מצלמה בניידת ועל ידי מסוק משטרתי. לטענת עורך דינה של השוטרת, "היא חשה סכנה מאחר שהחשוד ניסה להכניס את ידיו לכיסיו והיא חששה שהוא נושא כלי נשק". אך קרצ'ר לא היה חמוש.