ארגוני שלום ולזכויות אדם קוראים להצטרף להפגנה של ועדת המעקב בת"א נגד חוק הלאום

ארגוני שלום ולזכויות אדם קוראים להצטרף להפגנה בתלאביב נגד חוק הלאום של ועדת המעקב שתתקיים במוצ"ש הקרוב, 11 באוגוסט, ושתצא בשעה 19:30 מכיכר רבין. אתמול (שלישי) נערכה בבית העיתונאים בתלאביב פגישה רבת משתתפים כדי לקדם את הגיוס לקראת ההפגנה ולקבוע קווים מנחים במערכה נגד חוק הלאום הגזעני. בישיבה לקחו חלק משלחת של ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל ובראשה ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש) וכן נציגי עומדים ביחד, שלום עכשיו, סיכוי, זזים, חד"ש, יוזמות קרן אברהם, הסניף הישראלי של אמנסטי, העמותה "אני ישראלי", גבעת חביבה וכן פעילים נוספים.

2018-08-08_195939

בישיבה סוכם שההפגנה בשבת תיערך תחת הכותרת "לבטל את חוק הלאום" ושהדרישה המרכזית בה תהיה שוויון מלא לכלל אזרחי המדינה. יו"ר ועדת המעקב, ברכה, הסביר מהי הסיבה לפנייה של ועדת המעקב לציבור היהודי והדגיש "זהו לא מאבק סקטוריאלי של הציבור הערבי, שהוא הנפגע מספר אחת של החוק. זהו מאבק משותף של ערבים ויהודים. לא חשוב מהן השקפותיהם הפוליטיות של הנאבקים בחוק, מעמדם או דתם. זהו מאבק משותף שמטרתו ברורה: לבטל את החוק הגזעני". עוד נמסר בישיבה שביום שישי הקרוב תתפרסם ב"הארץ" מודעה חתומה על ידי מאות אנשי ציבור יהודים וערבים הקוראים אף הם להצטרף להפגנה.

כמו כן, שורה של ארגונים פרסמו קריאה בפייסבוק תחת הכותרת "ממשיכים להיאבק ביחד על הבית של כולנו!". בקריאה נאמר ש"המאבק נגד חוק הלאום ממשיך ומתחזק. במוצ"ש האחרונה הפגינו עשרות אלפים בכיכר רבין. במוצ"ש הקרובה נצא שוב ונצעד בתלאביב ביחד, יהודים וערבים, ונקרא לביטול חוק הלאום הגזעני ולשוויון מלא לכולנו. חוק הלאום הוא חוק אנטידמוקרטי שמעמיק את האפליה. את זה גם הממשלה ידעה כשהיא חוקקה אותו. בגלל שהיא לא מסוגלת להציע פתרונות לאף אחת מהבעיות האמיתיות שלנו למשבר הדיור, לנכים ולקשישים, ליוקר המחייה, למערכת הבריאות הקורסת אז מה שנותר לממשלה לעשות זה רק להסית, לפלג, ולייצר הפרדומשול".

ועוד: "אבל מה שהם לא ידעו ולא ציפו לו זה את הכוח שלנו, ואת כמות האזרחים, ערבים ויהודים, שלא מוכנים לתת לממשלה להמשיך להרוס ולפורר את החברה שלנו.
הדרישה שלנו היא שוויון מלא לכל האזרחים ולא פחות. נמשיך לצאת לרחוב, לשלב ידיים, להשמיע קול, ובסוף גם לנצח. מתכנסים במוצאי שבת בשעה 19:30 בכיכר רבין, תלאביב, ומצטרפים להפגנה אותה מארגנת ועדת המעקב".

בין הארגונים שחתמו על הקריאה: המטה למאבק בגזענות, גוש שלום, עומדים ביחד, מרכז אינג'אז לקידום הרשויות המקומיות הערביות, נווה שלום, האגודה לזכויות האזרח, גבעת חביבה, אמנסטי, חד"ש, פורום המשפחות השכולות, מהפך, פורום דוקיום בנגב, לוחמים לשלום, תע"ל התנועה הערבית להתחדשות, זזים ועוד.

לקריאה שפרסמו הארגונים להצטרף להפגנה בשבת:

https://www.facebook.com/events/682833372052139