ארגוני הסביבה יפגינו בעקבות דליפת הגז בקריית חיים; תלמידי תיכון מחו בירושלים

פעילי ארגוני הסביבה יפגינו ביום חמישי הקרוב, בשעה 19:00 בצומת דגניה בקרית חיים. מארגון מגמה ירוקה נמסר כי "בעקבות אירוע דליפת הגז המסוכנת והממושכת מהצנרת התת קרקעית של מפעלי דור כימיקלים בקרית חיים ובעקבות הפשיטה שעשתה השבוע המשטרה על משרדי הנהלת בז"ן בחשד לזיהום מי ים ועל משרדי הנהלת דור כימיקלים, ארגוני הסביבה במפרץ חיפה יקיימו מפגן מחאה המוני נגד ההפקרות המתמשכת של ממשלות ישראל את תושבי מטרופולין חיפה".

2019-05-21_204637

עוד נמסר כי "פעילי מגמה ירוקה וארגוני הסביבה זועקים בקול 'אסור להשלים עוד עם המציאות הזו. אין מקום לתעשייה מזהמת בקרבת אזורי מגורים מאוכלסים בצפיפות". לדברי המארגנים, בהפגנה צפויים להשתתף מאות מתושבי חיפה והקריות, והם יישאו שלטים וצופרים, יעטו מסכות אב"כ ויציגו מצגת שעליה הם שוקדים. להפגנה הוזמנו כל ראשי הרשויות המקומיות במטרופולין חיפה וחברי כנסת.

יצוין שמאות בני נוער מכל הארץ הפגינו היום (שלישי) מול הכנסת במחאה על התעלמות הממשלה ממשבר האקלים. התלמידים לא הגיעו לבית הספר זו הפעם השנייה, והם מפגינים בדרישה לפעולה נמרצת יותר מצד הממשלה להפחתת פליטת גזי החממה. מחאת התיכוניסטים מופעלת באמצעות רשתות של קבוצות וואטסאפ ובסיוע לוגיסטי של ארגון מגמה ירוקה.