ארגוני המעסיקים הגישו עתירה נגד השביתה הכללית הצפויה ביום רביעי

נשיאות הארגונים העסקיים, שמייצגת את כלל המגזר העסקי במשק, הגישה הבוקר (שני) עתירה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים נגד השביתה הכללית במשק שההסתדרות יזמה ליום רביעי הקרוב. בעתירה, המגזר העסקי דרש מבית הדין להוציא צו מניעה זמני וקבוע נגד השביתה, ובמקביל לזמן את הצדדים המעורבים לדיון דחוף לשם פתרון המשבר.

2018-11-06_203738

ביום חמישי כינס יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מאות חברי ועדים בבית הוועד הפועל בתל אביב, והכריז על כוונת ארגון העובדים לפתוח בשביתה כללית מיום רביעי וללא הגבלת זמן בשל ההפקרות בתחום הבטיחות בעבודה. "החברים שלי כאן הוכיחו עצמם בשביתה על שכר המינימום, ושביתה על עובדי קבלן, על פנסיה חובה, על אנשים עם מוגבלות", אמר ניסנקורן לחברי הוועדים.

"לכל אחד יש את שק הבעיות שלו שהוא מתמודד איתן, אבל אנחנו צריכים להבין דבר אחד: אם לא נוביל את כולם קדימה אז בסוף כל אחד עם הצרות שלו וכולם שוקעים למטה. לכן אם לא יהיה פתרון עד יום רביעי נצא לשביתה. שביתה קשה, כי החיים קדושים. וכל אחד מאיתנו ישבות ויחשוב כשהוא יוצא לשביתה שהוא מציל נפש אדם. אנחנו נשבות עד שיפתרו את הבעיה הזו". ניסנקורן הדגיש בדבריו שישיבותיו עם משרדי הממשלה לא הולידו פתרונות, וטען כי המשרדים השונים מטילים זה על זה את האחריות לפתרון המשבר.