ארגוני היוצרים, הבמאים והשחקנים: להחרים את פסטיבל עכו בגלל פסילת הצגה

ארגוני היוצרים, הבמאים והשחקנים קוראים להחרים את פסטיבל עכו בגלל פסילת הצגתה של עינת וייצמן "אסירי הכיבוש". בגילוי דעת שפרסמו במשותף ארגון השחקנים בישראל (שח"ם), ארגון יוצרים עצמאים ואגוד במאי התיאטרון בישראל (בת"י) נאמר "אנו מחזקים את אבי גיבסון בראל בהחלטתו [להתפטר מניהול הפסטיבל] ואת יוצרי התיאטרון שנבחרו לקחת חלק בתכנית המקוריתומגנים את ההתנהלות הפוגענית והבלתי דמוקרטית של עיריית עכו".

2017-06-09_170831

 ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) הביע אמש תמיכה בהתנגדות הנחושה לפסילה הפוליטית של הצגה בפסטיבל עכו. לדבריו "מעגל המתנגדים מתרחב מיום ליום: יוצרי ההצגות האחרות בפסטיבל, חברי הועדה האמנותית של הפסטיבל והמנהל שלו, ארגון היוצרים העצמאיים בתיאטרון, ארגון במאי התאטרון, איגוד השחקנים בישראל. כל הכבוד לכל אלה שפרשו מהפסטיבל וויתרו על הזכות להציג בו כאקט של סולידריות מול פסילת הצגתה של עינת וייצמן. מול המתקפה המאורגנת של שלטון רע ומסוכן כך צריך לעשות בכל תחום. לעמוד ביחד. להשמיע קול. להתנגד".

עוד נאמר בהודעה שפרסם איגוד במאי התאטרון: "אל תמלאו את החלל שנותר בפסטיבל עכו, אל תהיו עלה התאנה של הצנזורהמותר וחשוב לא להסכים על תוכן. האמנות היא המקום הבטוח לבחון את ערכינו, לשאול שאלות, להתווכח ולמתוח ביקורתצריך לקיים סביבה בטוחה, נטולת צנזורה והתערבות של בעלי כוח מכל הקשת הפוליטיתאנו קוראים לכל היוצרים: התאחדו והפגינו סולידריות."