ארגונים פנו ליועמ"ש בדרישה לעצור את מינוי הפרויקטור לחברה הערבית

שורה ארוכה של ארגונים המעורבים במאבק באלימות והפשיעה בחברה הערבית, פנו הבוקר (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לבטל את המינוי ל"הפרויקטור" ו"להפקיד את העבודה הקשה והחשובה בידי הגורמים הראויים לכך". בין הארגונים החתומים על הפנייה: סיכוי, מהפך, האקדח מתחת לשלוחן, נשים נגד אלימות, האגודה לזכויות האזרח, ועוד.

נשים בעכו מוחות, אמש, נגד הפשיעה בחברה הערבית במיצג עם אשת התיאטרון סמדר יערון. ח"כ עאידה תומא-סלימאן (ראשונה מימין): "לא נפסיק להיאבק" (צילום: זו הדרך)

 

מסיכוי נמסר "אם היינו צריכים עוד הוכחה שהחיזור של נתניהו אחר הקול הערבי ריק מתוכן, ראש הממשלה הודיע על כוונתו להטיל מינוי בעייתי חדש: אהרון פרנקו, לשעבר ראש שב"ס ומפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל. לפרנקו היסטוריה של אמירות קשות לגבי האזרחים הערבים ודווקא הוא מונה כפרויקטור לתכלול עבודת הממשלה בכל התחומים הנוגעים לחברה הערבית. זהו מהלך בעייתי מאוד בכל הרמות – המקצועית, העקרונית והפוליטית".

לדברי סיכוי, זהו "מושל לענייני ערבים" – בלי מומחיות מתאימה, בלי היכרות מעמיקה עם השטח והצרכים הייחודיים של האזרחים הערבים והיישובים הערביים, ובלי הגדרה ברורה של סמכויות וממשקי עבודה עם הגופים והמשרדים השונים – "לא זה הפתרון לבעיה. לכן הוצאנו היום פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה יחד עם שותפינו לעצור את המינוי הזה מייד".

בסיכוי סבורים שממשלת הימין "מסרבת להבין שכדי לעקור מהשורש את האלימות והאפליה צריך לבנות יחסי אמון עם החברה הערבית – ובשביל זה צריך לעבוד איתה ועם מנהיגיה. לפי הדיווחים, הפרויקטור החדש אמור לדאוג לתכנית לפיתוח כלכלי (החלטת הממשלה 922), אך תחת המשרד לשוויון חברתי יש כבר רשות שאחראית על כך – הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית, שבראשה עומד אזרח ערבי מהמוכשרים והראויים ביותר, חסאן טואפרה. זהו גוף ממשלתי עם צוות מקצועי שזוכה לרמה גבוהה של אמון ושיש לו סמכויות לעצב ולקבוע מדיניות ממשלתית – וזה לא מובן מאליו".