ארגונים חברתיים יפגינו מול כנסת ביום השבעת חברי הכנסת של הציונות הדתית

בעקבות כניסתו של יו״ר נעם אבי מעוז לכנסת ישראל וכוונת מפלגת הציונות הדתית לפגוע בזכותן של נשים ולהט״ב על גופן ומעמדן, ארגוני זכויות האדם והאזרח, הקהילה הגאה והנשים יקיימו הפגנה בזמן השבעת הכנסת ביום שלישי הקרוב בשעה 15:00 מול משכן הכנסת.

ההפגנה תיערך בדרישה לעצור את השנאה נגד נשים ולהט״ב ולפסול כל ניסיון לקמת ממשלה עם מפלגות שמקדמות שנאת נשים ולהט״ב. בין הארגונים המשתתפים: האגודה למען הלהט״ב, שדולת הנשים, איגי- ארגון הנוער הגאה, האגודה לזכויות האזרח, נעמת, אני אישה, הבית הפתוח בירושלים, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, חוש״ן, כולן, המרכז הגאה, איתך-מעכי – משפטניות למען צדק חברתי.

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) מפלגת הציונות הדתית מורכבת משלושה גוונים של פשיזם: המשיחיות של סמוטריץ׳, הגזענות הכהניסטית של בן גביר, והריאקציוניות החשוכה של מפלגת נעם. כל אחד מסוכן בדרכו שלו, אבל ביחד, ובגיבוי הפטרון הפוליטי נתניהו – הם מסוכנים פי כמה. כל מי שמכשיר אותם מכשיר פשיזם".

יצוין שמפלגת נעם, שמטעמה יכהן בכנסת הבאה מעוז שנבחר ברשימת הציונות הדתית הגזענית, דורשת לשנות את החלטת הממשלה המקדמת שוויון בייצוג נשים. בהודעת המפלגה שהופצה ביום חמישי נכתב כי בכוונת נציגי המפלגה "להחזיר למדינתנו את הצביון היהודי שבשנים האחרונות הלך ונשחק, על-ידי הפסקת המיזמים הממשלתיים הפועלים בשבת, שמירת המעמד האישי היהודי על ידי הכפפת מערך הגיור לרבנות הראשית בלבד, ועוד. נעם תדרוש לתקן את החלטת הממשלה מספר 2331 המחייבת את מוסדות המדינה לפעול בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם, ותפעל לקבלת החלטת ממשלה המחייבת את מערכת הביטחון להחזיר את ערך הניצחון כערך מרכזי של צה"ל, בחינוך המפקדים, בהכשרה הפיקודית ובשיקולי בניית הכוח הצבאי וכוח האדם".

החלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו"ם התקבלה בחודש אוקטובר 2000 לאחר מאבק ממושך ומטרתה להגן על נשים ולהבטיח את ייצוגן בפוליטיקה. לפני שבע שנים אימצה גם הממשלה את החלטת האו"ם – קידום שוויון מגדרי והטמעת חשיבה מגדרית.

האירוע בפסייבוק:

https://www.facebook.com/events/443741590058558