ארגון רופאי המדינה הביע תמיכה במאבקם של מנהלי בתי החולים הציבוריים

ארגון רופאי המדינה (אר"מ) הביע היום (שישי) תמיכה באמבקם של מנהלי בתי החולים הציבוריים. יו"ר אר"מ, ד"ר זאב פלדמן מסר "כולנו באותה סירה סירת המחסור המתמשך בתקציב שיאפשר לנו לטפל בצורה ראויה בחולים. גם משרד האוצר חייב להפנים שהקורונה שינתה מציאות בישראל. לא נסכים לשיסוי של בתי החולים בקופות החולים, של בתי החולים הכלליים בממשלתיים. כולנו ניצבים יחד ודורשים תפסיקו להרעיב אותנו. תנו לנו לטפל בחולי ישראל".

יצוין שמנהלי שבעת בתי חולים ציבוריים ומאות רופאים ואחיות הפגינו אתמול מול משרד האוצר בירושלים בשל היעדר תקציבים ודרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר האוצר ישראל כ"ץ, להתערב במשבר ולמנוע את קריסת בתי החולים. "הציוד שלנו הולך ואוזל, התרופות הולכות ונגמרות ואנחנו מפסיקים לעשות יותר פעולות גם ביחידות הקורונה", קראו המוחים. לדבריהם, בתי החולים יסגרו בשל אוזלת היד של משרד האוצר. המפגינים ובהם יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות דח'יל חאמד, הניפו בלונים אדומים וכרזות ובהן נכתב "עוד מעט לא יהיו בתי חולים להציל".

חאמד השתתף אתמול בישיבת הנהגת ההסתדרות ודרש מיו"ר ההסתדרות, ארנון ברדוד, להביע תמיכה פעילה במאבקם של בתי החולים הציבוריים: הדסה ושערי צדק בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, ושלושת בתי החולים בנצרת: האנגלי, הצרפתי והאיטלקי – מתמודדים עם גרעונות של מאות מיליוני שקלים ובהם העובדים מאורגנים בהסתדרות.

מנהלי בתי החולים, רופאים ואחיות חוסמים אתמול, את הרחוב מול משרד האוצר בירושלים (צילום: זו הדרך)

בהפגנה שנערכה אתמול נמסר כי המו"מ עם האוצר לא מתקדם. על כך הגיב ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) על פיצוץ המשא ומתן ואמר: "בסירובם לתקצב את בתי החולים הציבוריים, נתניהו וכץ מביאים את ארה"ב לישראל. את ארה"ב בה אלפים נקטלים מדי יום מקורונה ומחלות נוספות בהיעדר רפואה ציבורית מתפקדת". "אנשי הליכוד והאוצר מנסים להביא במכוון לקריסת הרפואה הציבורית. מבחינתם העיקר שלעשירים יהיו מוסדות פרטיים – ושימותו כל השאר."