ארגון עובדי עיריית חיפה זועם על הפרטת שירותי הניקיון ברחובות העיר

ארגון העובדים של עיריית חיפה זועם על ראש העיר עינת קליש רותם שבוחנת אפשרות להעסקת חברות פרטיות שיספקו שירותי ניקיון לרחובותיה של חיפה, לפי המקומון "כלבו – חיפה והצפון". מתוכנית העבודה של אגף התפעול בעירייה לקראת תקציב 2020 עולה כי פיילוט של ניקיון הרחובות באמצעות קבלנים ייערך בהדר ובעיר התחתית.

חיפה: שכונות הדר והעיר התחתית (צילום: עיריית חיפה)

בתגובה לדברים נמסר מהוועד: "ארגון העובדים מתנגד מכל וכל להכנסת קבלני כוח אדם לעירייה, הן בתברואה והן בכל אחד מאגפי העירייה השונים, זאת אף אם הדבר לא יגרור אחריו פיטורי עובדים, כפי שצוין בכתבה. עמדתו של הארגון בעניין זה היא נחרצת – לא נאפשר כל הכנסה של חברות קבלן לאגפי העירייה השונים, וכל צעד או ניסיון לעשות זאת ייתקל בהתנגדות ברורה ונחרצת מצד ארגון העובדים".

עוד נמסר כי "ארגון העובדים תמה מדוע מבקשת העירייה להכניס חברות חיצוניות לעבודה – מקום שבו נקבע בעבר על ידי יועץ ארגוני שנלקח על ידי הנהלת העיר הקודמת כי יש להוסיף תקני כוח אדם בתברואה לצורך ביצוע הניקיון באופן מיטבי. היינו מצפים מהנהלת עירייה שלא תנציח תנאים משפילים לעובדי קבלן למען בצע כסף ובריונות במקום לחזק את עובדיה הנאמנים". כמו כן, נמסר מהוועד כי "מתחילת כהונתה של ראש העיר, ועד העובדים הושיט יד באינספור מקרים על מנת לעבוד בהרמוניה ובשיתוף פעולה. כל קריאה לעבודה משותפת נתקלה בהתעלמות מוחלטת מצד ההנהלה. אנו מצפים מההנהלה שתפנים את העובדה שיש מערכת יחסי עבודה ושהיא אינה יכולה לעשות ככל העולה על רוחה ולא תשאיר לנו ברירה אלא לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו".