ארגון סגל ההוראה של הטכניון הכריז על סכסוך עבודה ונוקט צעדים ארגוניים

ארגון סגל ההוראה של הטכניון, המאגד את הסגל הזוטר במוסד להשכלה גבוהה, הכריז על סכסוך עבודה ועיצומים. הרקע- טענות להפרת ההסכם הקיבוצי ואי יישום תוספות השכר שהוסכמו בנובמבר 2018. בארגון מסרו כי העיצומים יוחרפו בהדרגה ועלולים, במידה ולא ייפתר המשבר, לפגוע בפתיחת שנת הלימודים האקדמית. בשלב זה הורה הארגון שלא לתת ציוני סמסטר קיץ ומועדי ב' לסטודנטים.

גבי ויינרוט, חבר בוועד ארגון סגל ההוראה מסר לאתר ההסתדרותי "דבר": "פנינו להנהלת הטכניון על מנת לקבל הסבר לאי-קבלת תוספת השכר במשכורת ששולמה בספטמבר. הפערים בין השכר שהיה צריך להיות משולם לבין מה ששולם בפועל נעים בין 20% ל-45%". לדבריו הפערים נובעים בין היתר מכך שבמהלך המו"מ בסוף שנת 2018, הציגה ההנהלה מידע מוטעה באשר להיקף המשרות בטכניות עבורן נאבק הארגון מאבק ממושך לקבלת תוספת השכר. עוד הוסיפו בארגון הסגל וציינו כי מבדיקה מדגמית שערכו, עלה כי מסטרנטים המלמדים בסמסטר הקיץ הנוכחי לא קיבלו תוספת הוראה פרונטלית, בהתאם להסכם.

"אי לכך, החלטנו כי הארגון יפתח בעיצומים בהם לא יינתנו ציוני מועד ב' וסמסטר קיץ, עד שהנהלת הטכניון תחזור בה מהצעד הלא הוגן והפוגעני בו נקטה כלפי שדרת ההוראה האקדמית החשובה והגדולה של הטכניון" הוסיף ויינרוט. "אנו מצרים על פגיעה אפשרית בסטודנטים והסטודנטיות ועושים מאמצים גדולים להימנע ככל האפשר מפגיעה בהם. אנו מקווים שהטכניון יעשה מאמץ דומה בניסיון להגיע לפתרון מהיר של הסכסוך". ארגון סגל ההוראה של הטכניון מקיף כ-1,800 אנשי ונשות סגל, ומהווה את שכבת ההוראה וההדרכה האקדמית הגדולה של הטכניון – אשר אינה מקבלת את אותם התנאים, ההטבות והזכויות המקבלים עובדי הטכניון הקבועים.

כמו כן, נמשך סכסוך העבודה של המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון (HIT), המאוגדים בכוח לעובדים, שהחריפו את מאבקם בהנהלת המוסד האקדמי. זאת, בעקבות שני סכסוכי עבודה שהכריזו המרצים מן החוץ עוד בשנת הלימודים הקודמת. בעקבות צעדים ארגוניים בהם נקטה ההנהלה, ממתינים הסטודנטים יותר משלושה חודשים לציוני הגמר שלהם. איגוד המרצים מן החוץ מסר, כי שנת הלימודים הקרובה לא תפתח עד שלא יינתן מענה לדרישות הוועד. מאיגוד המרצים נמסר כי התקבלה הודעת תמיכה במאבק של אקדמיה לשוויון, התארגנות של מאות מרצות ומרצים מן השמאל בכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

 

עוד על מאבקם של אנשי סגל ההוראה בטכניון:

https://he-il.facebook.com/Technion.TSO