ארגון העיתונאים עתר כדי לחייב את בעלי 'מעריב' לשעבר בתשלום פיצוי לחגי מטר

 

ארגון העיתונאים מבקש פעם נוספת מביתהדין לחייב את מו"ל "מעריב" לשעבר שלמה בןצבי, את אחיו הלל גולדבלום ואת החברה שבבעלותם, אחוזת הירש ישראל תשנ"ד בע"מ, לפצות את חגי מטר ב-100 אלף שקל. על כך מוסר "העין השביעית".

 2014-10-21_193855

עובדי "מעריב" מוחים על הלנת שכרם מחוץ למטה מחוז תלאביב של משטרת ישראל, שם הגישו תלונות נגד המו"ל שלמה בןצבי, מארס 2014 (צילום: ארגון העיתונאים בישראל)

לפני כשלושה שבועות ביקשו בןצבי וגולדבלום מביתהדין לעבודה שיפטור אותם מתשלום הפיצוי שבו חויבו בתחילת השנה בטענה כי החברה שנגדה נפסק חדלה מלפעול וכי הם עצמם אינם נושאים באחריות אישית לפיצוי שנפסק. בקשתם הוגשה לאחר שלא הופיעו לדיון שנערך בביתהדין וגולדבלום אף לא שלח באכוח מטעמובארגון העיתונאים, באמצעות עורכיהדין אמיר בשה ומורן סבוראי, עומדים על כך שיש לדחות את טענות השניים ולפצות את יו"ר ועד העיתונאים לשעבר של "מעריב" בגין פיטוריו שלא כדין מהעיתון. לדברי ארגון העיתונאים, "גם אם חברת אחוזתהירש אינה קיימת כיום כמעסיקה […] הרי שלמשיבים נותרה אחריות אישית, כפי שנטען בבקשה לפי פקודת הביזיון מושא התשובה לתגובה זו ובהתאם לדיני הרמת המסך".

באיכוחו של ארגון העיתונאים טוענים כי הבקשה האחרונה של בןצבי וגולדבלום היא רק החוליה האחרונה בשרשרת של ניסיונות להתחמק ממילוי הוראותיו של ביתהדין. "אין כל ספק כי האדונים הנכבדים גולדבלום ובןצבי לא היו מעוניינים במילוי פסק הדין ואף פעלו בעניין זה – תחילה בהליך ערעור מסודר ולאחר מכן, כעולה ממכלול הנסיבות, גם בדרכים עקלקלות יותר", הם כותבים.