ארגון העיתונאים מאשים: הנהלת "ידיעות אחרונות" שוברת שביתה

נציגי הנהלת "ידיעות אחרונות" פעלו לשבירת שביתה של עיתונאי הקבוצה, כך טוענים בארגון העיתונאים של ההסתדרות. לטענת הארגון הנהלת "ידיעות אחרונות" שלחה עובדים טכניים של חברת ידיעותטכנולוגיות אל המערכת העיתונאית והם שהשלימו את העבודה על חלק מעמודי העיתון "כלכליסט" השבוע. ל"ידיעות אחרונות" היסטוריה ארוכה של שבירת שביתות. על כך מסר אמש (חמישי) האתר "העין השביעית".

ביום שני האחרון שיגר ועד עיתונאי "ידיעות אחרונות", המאגד בתוכו גם את עובדי "כלכליסט" "לאשה" ואתר Xnet הודעה לעיתונאים ולפיה הם מוזמנים לאסיפה בחדר האוכל של הבניין וזאת במסגרת "עיצומי אזהרה". האסיפה היא חלק ממאבק ארוך שמנהל הוועד לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ובניסיון למנוע פיטורים בקבוצה. "אתמול החלה ההנהלה, באופן חד צדדי, לזמן עיתונאים לשימועים לפני פיטורים", הוסבר לעובדים בהודעה. "אנו מוחים על הצעד החד צדדי ועל ניסיונה של ההנהלה להפריד בין תכנית הצמצומים לבין חתימה על הסכם קיבוצי".

2019-01-25_160715

דסק "כלכליסט" ריק מעובדים ביום שני שעבר בעת קיום האסיפה (צילום: ארגון העיתונאים)

בתחילת החודש כבר נערכה אסיפה דומה, אולם זו התקיימה בשעות אחר הצהריים המוקדמות, ולא שיבשה את הורדת העיתונים לדפוס. השבוע נערכה האסיפה בשעות הערב, בין 18:00 ל-19:00, מועד שבו משלימים את העבודה העיתונאית על חלק מהעמודים, בין היתר ב"כלכליסט", טרם הורדתם לדפוס.