ארגון העיתונאים התלונן על גילויי האלימות הקשים של השוטרים כלפי עיתונאי 'הארץ'

ארגון העיתונאים פנה הבוקר לדוברות משטרת ישראל כדי להתלונן על גילויי האלימות כלפי עיתונאי "הארץ", הצלם תומר אפלבאום והכתבת לי ירון. שניהם סיקרו אמש (מוצ"ש) את ההפגנה נגד הסיפוח והכיבוש שנערכה בכיכר רבין בתלאביב. בתום העצרת, מאות חסמו את רחוב אבן גבירול ובעת הפיזור האלים בידי השוטרים, נעצר הצלם והוכה. כמו כן, ארבעה מפגינים נוספים נעצרו. מהארגון נמסר "אנו רואים בכך פגיעה לא רק בעיתונאים עצמם אלא גם בציבור שלמענו הם הגיעו לסקר את ההפגנה ומצפים שהמשטרה תטפל בכך בחומרה הראויה".

גם מועצת העיתונות והתקשורת תובעת ממשטרת ישראל לכבד את זכותם של עיתונאים וצלמים לסקר הפגנות, תוך הימנעות מביצוע מעצרים אלימים של עיתונאים או צלמיעיתונות בעת נוכחותם בשטח במהלך סיקור הפגנה.

צלם "הארץ" (בחולצה כתותה) בעת שהותקף על ידי שוטר (צילום מסך מתוך תיעוד שהפיץ ארגון העיתונאים

על פי מועצת העיתונות, משתתפי ההפגנה צעקו לעבר השוטרים: "הוא עיתונאי, הוא עיתונאי"; "אך המסר לא מנע את הפלת הצלם ארצה וביצוע מעצר שאינו מכבד את הצלם ואת זכותו לסקר את האירוע. המקרה תועד ובמהלכו נשמעה אמירתו של שוטר' – לא משנה מיהו"'. מועצת העיתונות והתקשורת בישראל קוראת לצמרת המשטרה לתדרך שוטרים לפני יציאה לשטח ובמיוחד בעת פיזור הפגנות, כי חשוב מאד לכבד עיתונאים וצלמים העושים את מלאכתם במסגרת הזכות המוקנית להם במשטר דמוקרטי ראוי.

אפלבאום סיפר הבוקר ברשת ב' כי "זה לא היה אירוע יוצא דופן מבחינת אופן הסיקור של ההפגנה, הכל קרה כל כך מהר, פתאום מצאתי את עצמי על הרצפה מוקף שוטרים שמנסים לעצור אותי כמו מפגין, אחד נתן לי ברכייה ואחד דחף לי את הראש. ניסיתי רק לצלם את המעצר בזינזאנה והם קפצו עליי". הכתבת ירון סיפרה בטוויטר: "השוטרים הצהירו שיתחילו מעצרים ודוחפים כי מפגינים באלימות. גם אותי שוטרים דחפו בכוח רב למרות שאמרתי שאני עיתונאית והראתי תעודה". כתבת האתר וויינט, סיוון חילאי, צייצה בטוויטר: " שלפתי את תעודת העיתונאי שלי בבהלה הערב כל כך הרבה פעמים ובכל זאת חטפתי דחיפות וביטויים שלא אחזור עליהם. השוטרים היו פשוט באמוק ולא בררו בין מפגינים לעיתונאים".

כתב "הארץ" ג'וש בריינר אף הוא התייחס לאירוע בטוויטר: "בושה וחרפה למשטרת ישראל. צלם "הארץ" תומר אפלבאום עושה את עבודתו ומצלם מעצר בתל אביב ובתגובה השוטרים מתנפלים עליו באלימות. מספיק!". אלמוג בן זיכרי, כתב "הארץ" בדרום כתב: " תיעוד תקיפת הצלם תומר אפלבאום חושף את מה שישראלים רבים עוברים יום יום. שוטרים אלימים, בלי סיבה, בלי הצדקה, סתם כי בא להם. כל עוד בראשות מח"ש עומדת אישה שחושבת שתפקידה לתת שירות למשטרה לא יהיה שינוי".

סרטון כך נעצר אמש צלם "הארץ":

https://www.facebook.com/itonaim/videos/712131269597098/