ארגון העיתונאים: הישג לוועד חדשות 13 – הפיטורים הוקטנו בחצי ותכנית פרישה מרצון

לאחר מאבק ממושך ומו״מ עיקש, המשבר בחדשות 13 הגיע אמש (שני) לסיומו. ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים הוציא הבוקר מכתב עדכון לעובדים כשעיקרו: שנה וחצי חסינות מקיצוצים, 42 עובדים יסיימו את עבודתם לעומת 110 בדרישה המקורית, "חדשות ארבע", "המטה המרכזי" והמהדורה המוקדמת ב-17:00 יופקו על ידי חברת החדשות. העובדים שיעזבו עם ותק של מעל שנתיים בחברת החדשות יזכו בפיצויים מוגדלים, עד שתי משכורות מעבר למתחייב בחוק. עובדים השוהים עדיין בחל"ת שיזמה החברה במשבר הקורונה, ובמסגרת זו לא קיבלו את שכרם בחודשים האחרונים, יזכו בפיצויים מיוחדים, אף מעבר לתנאים המשופרים שיוצעו לכלל המפוטרים.

"אין קיצוצים שמחים. גם כשיצאנו למאבק שנראה כחסר כל סיכוי, מול כוונת ״רשת״ לחתוך עד 50% מתקציב חדשות 13 בעיצומו של הסגר הקורונה, ידענו שנצליח לצמצם את הפגיעה בחברה ובעובדיה רק באמצעות פשרה כואבת. מאז עברנו שלושה דיונים בביה״ד לעבודה ועוד אחד בבג״ץ, עשרות שעות של פגישות מו״מ, שתי אסיפות עובדים כלליות וכמעט גם שביתה ראשונה בתולדותיו של השידור המסחרי בישראל; הערב, לאחר מאמצים רבים שנמשכו יותר מחודשיים, אנחנו מתכבדים להניח בפניכם הסכם הבראה מידתי והוגן שיאפשר לכולנו לצאת סוף סוף לדרך חדשה", נמסר מהוועד.

יו״ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ׳יצקי, הוסיף: "זה היה אחד המאבקים החשובים שהתרחשו בשנים האחרונות בעולם התקשורת, ושוב הוכח שכשעיתונאים מאוגדים הם יכולים גם להגן על חופש העיתונות שלהם וגם על הביטחון התעסוקתי. כל הכבוד לוועד המעולה של חדשות 13 ולעובדים שנרתמו והיו נכונים להיאבק ולשלם מחירים כדי לשמור על עצמאות החברה ולצמצם משמעותית את היקף הפיטורים".